Tietopisto
      Etusivulle | Uutiset | Tiedotteet | Tapahtumat | Blogit | Pääkirjoitukset | Artikkelit | Töissä | Kasvotusten | oulu.fi

Tule mukaan haastekampanjaan!

Säätiöiden post doc -poolin apurahahaku käynnistyi

Säätiöiden post doc -pooli järjestää apurahahaun ajalla 15.12.2010–14.1.2011. Poolin kautta myönnettävät apurahat on tarkoitettu väitöskirjan jälkeiseen tutkimustyöhön ulkomailla. Haun tulokset julkistetaan maaliskuussa 2011.

Suomalaisten säätiöiden perustaman apurahapoolin on määrä edistää Suomen tieteen kansainvälistymistä tarjoamalla nuorille tutkijoille yhdestä lähteestä ulkomaisen tutkimusjakson kustannukset kokonaisuudessaan kattava, joustava rahoitus.

Apurahan suuruus määräytyy joustavasti tutkijan tarpeen mukaan. Post doc -apurahalla on tarkoitus kattaa kaikki ulkomailla asumisesta tutkijalle ja tämän perheelle aiheutuvat kustannukset, ja siihen voidaan sisällyttää myös varsinainen työskentelyapuraha. Ehtona on, että tutkimusjakso kestää vähintään yhden lukuvuoden. Useampivuotisiakin apurahoja voidaan myöntää.

Lisätietoa poolista ja hausta saa Säätiöiden post doc -poolin kotisivuilta, www.postdocpooli.fi, sähköpostiosoitteesta info@postdocpooli.fi sekä koordinaattori Mikko-Olavi Seppälältä, puh. 0400 868 006.

Hermes hermes(at)oulu.fi Viestintäpalvelut | viestinta(at)oulu.fi | 08 553 4092