Aikuis- ja täydennyskouluspalvelut AIKOPAlle uusi ilme

Kajaanin ammattikorkeakoulun ja Oulun yliopiston yhteinen Aikuis- ja täydennyskoulutuspalvelut AIKOPA on saanut uuden viestinnällisen ilmeen. Se on otettu käyttöön elokuun aikana. Uuden logon ja graafisen uudistuksen lähtökohta on selkeys ja o-kirjaimeen liitetty viittaus paikkamerkkiin.

AIKOPAn uudessa logossa kaikki kirjaimet ovat erilaisia. Se kuvastaa AIKOPAn monipuolisia palveluja: koulutus-, kehittämis- ja hankepalveluita. Myös molempien emo-organisaatioiden osaamisalat ja tieteenalat ovat osa verkostoamme.

Jos logon kirjaimia tutkailee, huomiota kiinnittävät erityisesti ylärivin i ja o-kirjaimeen liittyvä paikkamerkkiä muistuttava nuoli. I viestii suunnasta eteenpäin. AIKOPA haluaa olla osaamisen kehittämisessä viemässä kainuulaista työelämää eteenpäin. O paikkamerkkeineen taas merkitsee sitä, että AIKOPA on ”paikka”. Palveluja tuotetaan ja tarjotaan erilaisissa paikoissa: konkreettisesti usein Kajaanin ammattikorkeakoululla, mutta yhtä usein myös kokonaan verkossa tai koulutuksen tilaajan työpaikoilla. AIKOPA on paikka, jossa voi oppia uutta ja löytää uusia suuntia oman osaamisensa kehittämiseen.

Logon on suunnittelut ja toteuttanut Kouta Media Oy. Tarve uudistukselle heräsi, kun molemmat emo-organisaatiot uusivat viestintäilmettään. Lisätietoja uudistuksesta antaa kehityspäällikkö Irene Salomäki, irene.salomaki(at)aikopa.fi, 040 838 0923.

Viimeksi päivitetty: 14.9.2018