Lukusali-/työhuonelainan käyttö

Tiedekirjasto Pegasuksen varastossa sijaitsevia vapaakappalekokoelman julkaisuja voi saada lukusali-/työhuonelainaan tilaamalla aineiston Oula-Finnasta tai Tiedekirjasto Pegasuksen asiakaspalvelusta.

Lukusali/työhuonelainat

Lukusali-/työhuonelainat kuuluvat vapaakappalekokoelmaan. Niitä säilytetään Tiedekirjasto Pegasuksen suljetussa varastossa ja niiden sijainti Oula-Finna -kokoelmatietokannassa on "P F" -alkuinen.

Oulun yliopiston ja Oamkin henkilökunnalle:

• kirjat tutkimus- ja opetuskäyttöön työhuonelainaksi
  • lehdet lukusalilainaksi
  • laina-aika 28 vrk
  • lainat uusiutuvat 5 vuoden ajan automaattisesti, mikäli niihin ei ole varauksia

Oulun yliopiston ja Oamkin opiskelijoille sekä muille asiakkaille:

Lukusalilainaksi lainattuja vapaakappaleita käytetään Tiedekirjasto Pegasuksen tiloissa. Lainat voi säilyttää kirjastosta lainatussa kirjakaapissa tai -vaunussa. Jos sellaista ei ole, asiakaspalvelusta saa lukusalilainoille oman säilytyspaikan.

Tarvitsemansa julkaisun saa käyttöön tekemällä pyynnön Oula-Finna -kokoelmatietokannassa.

Varastopyyntöjä noudetaan suljetusta varastosta vain arkipäivisin. Aamupäivällä tehdyt pyynnöt noudetaan saman päivän aikana, iltapäivällä tehdyt seuraavaan arkipäivään klo 12 mennessä.

Lue lisää vapaakappaleaineistoista