Kaukopalvelu

Kaukopalvelu on kirjastojen välistä lainaus- ja jäljennepalvelutoimintaa. Asiakkaan käyttöön tilataan muista kirjastoista alkuperäisinä tai jäljenteinä sellaisia julkaisuja, joita omassa kirjastossa ei ole. Vastaavasti muille kirjastoille lähetetään pyynnöstä materiaalia, jota meillä on.

Henkilöasiakkaille

Kaukopalvelu etsii ja tilaa asiakkaille toisista kirjastoista lainoja ja kopioita julkaisuista, joita ei ole Oulun yliopiston kirjastoissa.

Voit jättää tilauksen:
1. Lomakkeella
2. Sähköpostitse
3. Täyttämällä kirjastossa paperisen tilauslomakkeen

Kaukopalvelutilaus on sitova. Kun tilaus on tehty, on asiakkaan maksettava tilauskulut, vaikka ei noutaisikaan kirjaa. Lainan uusiminen on mahdollista, jos teokseen ei ole varauksia. Asiakas sitoutuu noudattamaan lainaehtoja sekä korvaamaan laiminlyönneistä aiheutuvat kulut.

Kaukopalvelutilaukset eivät näy asiakkaan lainatiedoissa, vaan kaukopalvelulla on oma rekisteri, jossa on tiedot kirjoista ja asiakkaista. Rekisterin tietosuojailmoitus löytyy sivulta Henkilötietojen käsittely Oulun yliopiston kirjastossa.

Kaukopalvelun hinnat löytyvät kirjaston palveluhinnastosta.

Kaukolainoja voi noutaa kaikista toimipisteistämme.

Muilla kuin Oulun yliopiston tai Oulun ammattikorkeakoulun opiskelijoilla tai henkilökunnalla voi olla enintään 100 yhtäaikaista lainaa Oulun yliopiston kirjastosta ja 25 kaukolainaa.

Yhteystiedot:

Linnanmaa/Tiedekirjasto Pegasuksen kaukopalvelu
puh. +358 (0)294 483503
Sähköposti: oyk.kaukopalvelu@oulu.fi
Osoite: PL 7500, 90014 OULUN YLIOPISTO

Kirjastoille

Muut kirjastot ja tietopalvelut Suomessa ja ulkomailla voivat tilata kaukopalvelun kautta asiakkaidensa käyttöön lainoja ja kopioita Oulun yliopiston kirjaston kokoelmista.

Tilauksen voi jättää:
1. Lomakkeella
2. Sähköpostitse

Tilauksen yhteydessä pyydämme ilmoittamaan:
- Linda-tunnuksen ja/tai Varastokirjaston kirjastokortin numeron
- laskutusosoitteen
- Y-tunnuksen

Rajoituksia kaukolainaukseen
- kurssikirjoja lähetämme vain Oulun yliopiston sekä Oamkin opiskelijoille ja henkilökunnalle
- lehdistä toimitamme artikkelikopioita
- käsikirjaston ja erikoiskokoelmien aineistoa emme lainaa

Kirjaston tilaama kaukolaina uusiutuu automaattisesti vuoden ajan, ellei kirjaan kohdistu varauksia.

Kaukopalvelun hinnat löytyvät kirjaston palveluhinnastosta.

Yhteystiedot:

Linnanmaa/Tiedekirjasto Pegasuksen kaukopalvelu