Kirjaamo ja arkisto

Kirjaamo vastaanottaa yliopistolle tulevat asiakirjat. Kirjaamo myös ohjaa ja neuvoo asiakirjojen käsittelyyn ja kulkuun liittyvissä asioissa.

Arkisto hoitaa arkistolakiin liittyvät yliopiston velvoitteet ja tarjoaa yliopiston asiakirjoihin liittyvää tietopalvelua.

Keskusarkistossa olevia asiakirjoja haetaan yliopiston henkilökunnalle ja tutkijoille lisäksi myös yliopiston ulkopuolisille tiedontarvitsijoille. Asiakirjoista on mahdollista saada kopioita. Tiedontarvitsijoita avustetaan myös yliopiston muissa arkistoissa olevien asiakirjojen paikantamisessa.

Viranomaistoiminnassa käytettävät asiakirjat ja niiden tiedot ovat julkisia, elleivät ne lain mukaan ole salassa pidettäviä. Asiakirjan löydyttyä yliopiston henkilöstöön kuuluva tutkii, voidaanko se antaa vai onko se pidettävä salassa.

Postiosoite
Oulun yliopisto
KIRJAAMO/ARKISTO
PL 8000
90014 OULUN YLIOPISTO

Käyntiosoite
Pentti Kaiteran katu 1
portaikko P1, 2. kerros
Linnanmaa
90570 Oulu

Puh. 0294 484 108
Faksi 08 344 064

Sähköposti
kirjaamo (at) oulu.fi
oulun.yliopisto (at) oulu.fi

Aukioloajat
Asiakirjapalvelut eli yliopiston kirjaamo ja arkisto palvelevat pääsääntöisesti sähköisesti osoitteissa kirjaamo (at) oulu.fi ja oulun.yliopisto (at) oulu.fi.

Tiedusteluja ja mm. asiakirjatilauksia voi tehdä myös puhelimitse.

Jos asiasi edellyttää vierailua kirjaamoon tai keskusarkiston tiloihin, sovi käyntiaika sähköpostitse tai puhelimitse etukäteen.

Asiakirjojen toimittaminen kirjaamoon

Sinua voisi kiinnostaa myös