Avoin yliopisto: Tietojenkäsittely ja tietotekniikka sekä tekniikan alat

Oulun yliopistossa tekniikan korkeakoulutus ja akateeminen tutkimus ovat osa monialaista kokonaisuutta. Eri tekniikan aloja opiskellaan ja opetetaan läheisessä yhteistyössä eri tieteenalojen, kotimaisen ja kansainvälisen valmistavan teollisuuden, tutkimuslaitosten sekä viranomaistahojen kanssa. Oulun seudun teknologiamenestys perustuukin pitkälti yliopistoyhteisön ja alueen muiden toimijoiden väliseen vuorovaikutukseen. Tältä sivulta löydät koosteen avoimen yliopiston tietojenkäsittelyn ja tietotekniikan sekä tekniikan alojen opinnoista, oppiaineista sekä kursseista. Pääset myös tutustumaan alaa opiskelleiden tarinoihin sekä avoimen väyliin kohti tutkinto-opintoja.

Oppiaineet

• Tuotantotalous
  • Prosessi- ja ympäristötekniikka
  • Arkkitehtuuri
  • Kemia
  • Geotiede
  • Rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
  • Elektroniikka- ja tietoliikennetekniikka
  • Tietotekniikka
  • Tietojenkäsittelytiede
  • Teknillinen matematiikka

Tutustu alaan

Oulun yliopisto on edelläkävijä niin kestävää ja turvallista digitaalista tulevaisuutta rakentavissa ICT-teknologioissa, kuin myös Suomen pohjoisten luonnonvarojen hyödyntämiseen liittyvissä ratkaisuissa. Tekniikan tutkimuksen keskeisiä osa-alueita ovat mm. elektroniikka ja materiaalit, 5G- ja 6G-langaton viestintä, tekoäly, biotalous, automaatio sekä Geologiset systeemit & Arktiset mineraalivarat.

Avoin yliopisto tarjotaa laajan valikoiman teknillisen sekä tieto- ja sähkötekniikan tiedekuntien opintoja. Opinnot sopivat tekniikan alojen ilmiöistä kiinnostuneille niin vasta-alkajille kuin myös laajemmat pohjatiedot omaaville. Tarjoamme opintoja lähi-, monimuoto- ja verkko-opintoina. Opetuksen toteutustapa vaihtelee oppiaineittain.

Poimintoja

Tutkinto-opiskelijaksi avoimen väylän kautta