Aikuisten psykodynaaminen psykoterapeuttikoulutus (TÄYD KOUL)

87 op, Lukuvuosi 2020-2021 , A700209
Psykoterapeutteja tarvitaan lisää! Hanki sote-alan ammattilaisille tarkoitettu psykoterapeutin pätevyys.

Ilmoittautumisaika

Järjestämistapa

Lähiopinnot

Toteutusaika

Opiskelijamäärästä riippuen 13000 – 15600 €

Koulutuksen tiedot

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista

Psykodynaaminen aikuisten hoitoon suuntautuva psykoterapeuttikoulutus pohjautuu psykoanalyyttiseen teoriaan psyykkisestä kasvusta ja kehityksestä sekä häiriöistä ja niiden hoitamisesta. Koulutuksessa paneudutaan psyykkiseen kasvuun ja kehitykseen eri kehitysvaiheissa, psyykkisen tilanteen arvioon ja hoitomenetelmän valintaan, psykoanalyyttisen psykoterapian teoriaan ja menetelmään, eri tasoisiin psyykkisiin häiriöihin sekä teoreettisen tiedon soveltamiseen tapausseminaarin, omien koulutuspotilaiden ja työnohjausten muodossa.

Psykoterapeuttikoulutus on prosessikoulutusta, jossa kaikki opintojaksot kestävät koko koulutuksen ajan. Koulutus muodostuu seuraavista opintojaksoista:

- 930060 Teoria- ja menetelmäopinnot (TÄYD KOUL) 49,5 op

- 930061 Työnohjaus (TÄYD KOUL) 15 op

- 930062 Koulutuspsykoterapia (TÄYD KOUL) 12,5 op

- 930063 Psykoterapeuttinen potilastyö (TÄYD KOUL) 0 op

- 930064 Opinnäytetyö (TÄYD KOUL) 10 op

- 930065 Osaamisen näyttö (TÄYD KOUL) 0 op

Koulutusmuoto

Jatkuva oppiminen
Täydennyskoulutus

Lukuvuosi

Lukuvuosi 2020-2021