Johdatus biokemiaan (AVOIN YO)

2 op, Academic Year 2020-2021 , ay740159P
Tämä maksuton verkkokurssi sopii kaikille biokemiasta kiinnostuneille, etenkin lukiolaisille! Kurssilla kurkistetaan myös virtuaaliseen laboratorioon.

Ilmoittautumisaika

Järjestämistapa

Web-Based Studies

Toteutusaika

Koulutuksen tiedot

Biokemia on luonnontiede, jossa tutkitaan eliöiden kemiallista rakennetta ja niissä tapahtuvia kemiallisia muutoksia. Tutkimuskohteina ovat elämän erilaiset ilmiöt molekyylitasolla ihmisissä, eläimissä, kasveissa ja mikro-organismeissa. Biokemian tieteenalan tutkimustietoa voidaan hyödyntää lääkeiden ja elintarvikkeiden kehitystyössä. Johdatus biokemiaan opintojaksolla tutustutaan biokemian tieteenalaan. Tutustutaan biokemistin työnkuvaan. Pohditaan, miten biokemia näkyy jokapäiväisessä arjessamme. Kuinka biokemiaa hyödynnetään monilla eri aloilla.

Opintojaksolla tutustutaan virtuaalisesti biokemian laboratorioon. Solut ovat tärkeitä biokemian tutkimusaineistoa. Opintojaksolla tarkastellaan solujen perustoimintoja ja kuinka soluja käytetään biokemiallisissa tutkimuksissa.

Koulutusmuoto

Open university