Kahlaaja lintu vedessa

Multiform learning

Toteutusaika

Koulutuksen tiedot

Opiskelija tutustuu omatoimisesti Oulun seudun tai jonkin muun alueen linnustoon ja dokumentoi maastolajintuntemuksen opiskelunsa havaintopäiväkirjan avulla. Havaintopäiväkirjana käytetään BirdLife Suomen ylläpitämää Tiira-lintuhavaintopäiväkirjaa. Kurssin infotilaisuudessa jaetaan lista eri elinympäristöjen tyyppilajistosta, ja niistä vaadittavista lajeista, sekä tiedotetaan Tiiran käytöstä ja sen käyttöön liittyvistä velvoitteista.

Infoluennon tallenne ja ohjeet löytyvät kurssin sivulta korkeakoulujen yhteisestä oppimisympäristöstä DigiCampuksesta https://digicampus.fi/ . Kurssille opinto-oikeuden saaneilla on pääsy DigiCampukseen. Useilla paikkakunnilla BirdLife Suomen jäsenyhdistykset järjestävät maastoretkiä, joille kurssin opiskelijat voivat halutessaan osallistua. Ennakkotiedot näistä retkistä pyritään kokoamaan kurssin sivulle DigiCampukseen. Kurssi tulee sisältymään valtakunnallisen Biodiversiteettikoulutusverkoston opintoihin.

Koulutusmuoto

Continuous learning
Open university

Lukuvuosi

Summer 2022

Opetuksen järjestäjä

Oulun yliopisto

Oulu

Esitietovaatimukset

Eläinten lajintuntemus, selkärankaiset 4 op (755334A) tai vastaava lintujen tunnistus.

Opinto-ohjaus

avoin.yliopisto@oulu.fi