Logopedian sivuaineopinnot, perusopinnot (AVOIN YO)

25 op, Academic Year 2021-2022 , ayA110501

Toteutusaika

Hinta

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisajasta ja hinnasta yhteistyöoppilaitoksen sivuilta

Koulutuksen tiedot

Logopedia on tieteenala, joka tarkastelee monipuolisesti normaalia puheen, kielen ja vuorovaikutustaitojen kehitystä sekä niiden häiriöitä. Sen keskeisinä tutkimuskohteina ovat äänen, puheen, kielen ja kommunikaation ilmenemismuodot sekä niiden häiriöiden ennaltaehkäisy, kuntoutus ja kuntoutuksen vaikuttavuus.

Logopedian perusopinnoissa opiskelija perehtyy logopediatieteen keskeiseen sisältöön, tieteelliseen ajatteluun ja tieteelliseen kirjoittamiseen. Hän saa perustiedot normaalista kielen, puheen ja vuorovaikutuksen kehityksestä ja kehityksen tukemisesta. Perusopinnot suoritettuaan hän osaa noudattaa tieteelliseen kirjoittamiseen liittyviä eettisiä periaatteita.

Logopedian sivuaineopinnot, perusopinnot (25 op)

ay694700P Logopedian peruskurssi 6 op
ay694809P Kielen ja kommunikoinnin kehitys: Lapsen kielen kehitys 6 op
ay694817P Kielen ja kommunikoinnin kehitys: Kielellisen kehityksen tukeminen 2 op