Ohjelmoimalla osalliseksi - Digitaalista tasa-arvoa ohjelmoinnin keinoin (syksy 2023)

5 op, Academic Year 2023-2024 , 1337
Mitä edellyttävät osallisuus ja tasa-arvoinen osallistuminen digitalisoituvassa nyky-yhteiskunnassa? Entä tulevaisuudessa? Ohjelmointiosaaminen ja sen eri osa-alueet tarjoavat meille keinoja digitaalisessa yhteiskunnassa ja ympäristöissä toimimiseen, niiden kriittiseen tarkasteluun, ja tätä kautta yhdenvertaiseen osallistumiseen ja osallisuuteen.

Koulutuksessa pääset laajentamaan näkökulmiasi ohjelmointiosaamisen opettamisesta osana perusopetusta, ottamaan käyttöösi erilaisia ohjelmointiopetuksen oppimisympäristöjä, -sovelluksia ja -välineitä sekä ihmettelemään, missä kaikkialla maailmassamme ohjelmointia jo tällä hetkellä on, miten se vaikuttaa meidän joka päiväseen elämäämme - ja mihin olemme matkalla.

Ilmoittautumisaika

Järjestämistapa

Web-Based Studies

Toteutusaika

Osallistujille maksuton

Koulutuksen tiedot

Miten?

Koulutus toteutetaan verkko-opetuksena ja se sisältää kolme etäkoulutuswebinaaria, itsenäistä ja yhteisöllistä verkko-opiskelua, sekä omassa työssä tehtäviä soveltavia tehtäviä. Koulutus alkaa yhteisellä aloituswebinaarilla maanantaina 4.9.

Verkko-opinnot toteutetaan Moodlen ja Zoomin kautta, ja ne koostuvat 1-2 viikon mittaisista sisältöjaksoista, joiden suorittaminen on joustavaa.

Kouluttajina toimii Oulun yliopiston, Jyväskylän yliopiston, Oulun kaupungin sekä yksityisen sektorin ohjelmointiopetuksen asiantuntijoita ja visionäärejä, joilla kaikilla on vahva kasvatusalan tausta.

Osallistujia ohjataan koko koulutuksen ajan lähtötaso huomioiden.

Ensimmäisestä toteutuksesta saamaamme palautetta

Kiitos vielä tosi hyvästä kurssista. Se oli tähänastisen opeurani paras jatkokoulutus

Sain ideoita mieleeni kuinka oppiaineissani voisi tehdä ja toteuttaa opetusta, missä teknologia on mukana. Monet asiat pisti miettimään nykyistä opetustani ja sen kehittämistä

Koulutus oli monipuolinen. Tehtävissä oli hyvää, että jokainen osallistuja pystyi tekemään niitä omasta lähtötasostaan ja tarpeistaan käsin. Täten koulutus antoi varmaan jotain uutta niin ohjelmoinnin vasta-alkajille kuin sitä jo osaavillekin

Koulutusmuoto

Continuous learning
Continuing training

Lukuvuosi

Academic Year 2023-2024

2505 Kasvatustiede

Opetuksen järjestäjä

Oulun yliopisto

Osallistujien enimmäismäärä

30 - Osallistujat valitaan ilmoittautumisjärjestyksessä.

Lisätiedot ja yhteydenotot

Jyri Kononen, jyri.kononen@oulu.fi, puh. 0294 487 373