Tunne- ja vuorovaikutustaitoja lapsille ja nuorille

5 op, Lukuvuosi 2022-2023 , -
Miten opettaa lapsille ja nuorille tunne- ja vuorovaikutustaitoja ja tukea näiden taitojen kehittymistä? Tule tähän koulutukseen vahvistamaan taitojasi opettaa laaja-alaisia elämäntaitoja luontevana osana koulupolkua. Koulutus on tarkoitettu työssä olevalle varhaiskasvatuksen, sekä esi- ja perusopetuksen henkilöstölle. Koulutuksen rahoittaa Opetushallitus ja se on osallistujille maksuton. Ilmoittaudu mukaan!

Ilmoittautumisaika

Järjestämistapa

Verkko-opinnot

Toteutusaika

Osallistujille maksuton

Koulutuksen tiedot

Tavoitteet

Koulutus tuo keinoja tunne- ja vuorovaikutustaitojen systemaattiseen opettamiseen. Hyvinvointitaidot tärkeä ovat osa kasvua, oppimista ja koulunkäyntiä. Tavoitteena on vahvistaa osallistujien osaamista laaja-alaisten elämäntaitojen opettamiseen luontevana osana koulupolkua ja tuoda välineitä yhteisöllisen opiskeluhuollon ja hyvinvoinnin kehittämiseen oppimisyhteisössä lasten ja nuorten voimavaroja, hyvinvointitaitoja ja osallisuutta vahvistaen.

Toteutus

Koulutus toteutetaan vuorovaikutteisena, osallistavana ja ohjattuna valtakunnallisena verkkokoulutuksena. Se sisältää verkkovideopuheenvuoroja ja muuta verkkomateriaalia sekä omaan työhön sovellettavia tehtäviä. Opiskelua ohjataan sisältöasiantuntijoiden ja verkkotuutoreiden toimesta.

Webinaarien aikataulut ja aiheet

Aloituswebinaari: to 8.9. Klo 14.30-15.30

1. sisältöwebinaari: to 15.9.2022 klo 14.00-15.30 Tunteiden teoriaa & tunteet oppiminen

2. sisältöwebinaari: to 22.9. klo 14.00-15.30 Vuorovaikutustaitojen vahvistaminen