Kuinka taklata aloittamisen vaikeus? Teemaohjauksesta saat vinkkejä - ilmoittaudu nyt!

Avoin yliopisto järjestää teemaohjaustunnin 21.9. klo 17 alkaen. Aiheena on aloittamisen vaikeus eli viivyttely.

Tehtävän palautuspäivä tai tentti lähenee, mutta kaikki muu, kuten liikunta, some ja jopa siivoaminen tuntuu houkuttelevammalta kuin toimeen tarttuminen. Viime hetken paniikki iskee, kun palautuspäivänä tehtävä on edelleen tekemättä. Kuulostaako tutulta? Todennäköisesti podet aloittamisen vaikeutta.

Aloittamisen vaikeus eli viivyttely on hyvin yleistä. Se tarkoittaa tietyn asian, kuten opiskelutehtävän, toistuvaa lykkäämistä, ja se saa meidät tarttumaan sijaistoimintoihin. Avoimen yliopiston opinnoissa on paljon itseohjautuvuutta vaativia tehtäviä, mikä ruokkii aloittamisen vaikeutta.

Viivyttelystä voi onneksi opetella pois! Avoimen yliopiston teemaohjaustunnilla paneudumme aloittamisen vaikeuteen ja keinoihin sen taklaamiseksi. Jos haluat vinkkejä, kuinka käydä toimeen silloinkin kun se on vaikeaa, tule mukaan teemaohjaukseen!

Teemaohjaus 21.9. klo 17-19

Teema: Aloittamisen vaikeus

Missä? Etäyhteydellä Zoomissa.

Kuvaus: Teemaohjaustunnilla keskitytään yhteen opiskeluun tai hyvinvointiin liittyvään teemaan kerrallaan. Ensimmäisellä teemaohjaustunnilla käsitellään mm.

• mistä aloittamisen vaikeudessa on kyse
  • kuinka päästä alkuun, jos opintoihin tarttuminen takkuaa

Halutessasi voit myös esittää teemaan liittyviä kysymyksiä etukäteen, ja asiantuntijamme pyrkivät vastaamaan kysymyksiin teematunnin aikana.

Ilmoittaudu mukaan tästä!

Viimeksi päivitetty: 13.9.2022