Opiskele kesällä Jatkuvan Oppimisen Yliopistossa

Aurinkoiset kevätpäivät houkuttelevat miettimään jo tulevaa kesää. Tiesithän, että kesän aikana on mahdollista opiskella avoimessa yliopistossa? Ilmoittautuminen osaan kesäopintoja on jo alkanut ja osaan alkaa piakkoin.
Kolme ihmistä grillaa nuotiolla kesällä

Koko kesän opintotarjonnan löydät täältä

Kesällä voit opiskella yksittäisiä opintojaksoja, isompia kokonaisuuksia (perusopinnot) tai aloittaa matkasi kohti tutkintoa suorittamalla avoimen väylän opintoja.

Kesäopintojen hinta vaihtelee, ja tarjolla on myös täysin maksuttomia opintoja. Osa opinnoista tarjotaan kesäyliopistojen kautta.

Esimerkkejä kesän 2022 maksuttomista opinnoista

Muita opintoja kesällä 2022

Avoimen väylä on tie yliopistoon

Avoimen väylä tarkoittaa niitä opintoja, joiden perusteella on mahdollista hakea varsinaiseksi tutkinto-opiskelijaksi Oulun yliopistoon. Kesällä avoimen väylän opintoja on tarjolla muun muassa kauppatieteiden, tietojenkäsittelytieteiden sekä tekniikan aloilta. Avoimen väylän valintaperusteet julkaistaan alkukesästä avoimen väylän sivustolla, jolloin myös julkaistaan avoimen väyliin yhteishaussa 2023 vaadittavat opinnot. Kokonaisuudessaan viralliset valintaperusteet julkaistaan syksyllä Opintopolku.fi-palvelussa.

Seuraa tiedotusta avoimista väylistä täältä

Kesäopintoja myös tutkinto-opiskelijoille

Tiedekuntien kesäopinnot nykyisille Oulun yliopiston tutkinto-opiskelijoille on myös julkaistu. Tervetuloa kesäopetukseen, lue lisää täältä.

Viimeksi päivitetty: 21.3.2022