Markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan yksikkö

Markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan tutkimusyksikön tavoitteena on lisätä ymmärrystä monimutkaisista ja haastavista organisationaalisista toiminnoista ja prosesseista. Tutkimuksemme pääpaino on yritysten välisissä suhteissa ja prosesseissa. Tutkijamme julkaisevat kansainvälisesti korkealaatuista tutkimustaan säännöllisesti alansa huippujulkaisuissa. Vastaamme kauppakorkeakoulun markkinoinnin ja kansainvälisen liiketoiminnan johtamisen opetuksesta.
Image

Tutkimusyksikkö numeroina

50

tutkijaa ja opettajaa

107

valmistunutta maisteria (2019)

Tutkimuksen painopisteet ja tutkimusprojektit

Markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan tutkimuksen pääpainopiste on kansainvälisen yrittäjyyden, avoimen innovoinnin, ostokäyttäytymisen ja palveluliiketoiminnan tutkimisessa. 

Nousevia tutkimusalueita ovat verkottuneet julkiset hankinnat, organisaation muutos, palvelumuotoilu, start-up- ja nopeasti kasvavat yritykset, käytännön strategia sekä teknologia, tiede ja organisaatiot.

Tutustu esimerkkeihin käynnissä olevista tutkimusprojekteista, joissa tutkijamme ovat mukana.

Julkaisut

Yhteystiedot

Yksikön johtaja

Vesa Puhakka
professori, johtaminen
vesa.puhakka (at) oulu.fi
+358 294 482 946