Avoimen yliopiston kesäopinnot

Koe oppimisen ilo avoimessa yliopistossa, jonka opinnot sopivat kaikille taustasta ja iästä riippumatta. Tältä sivulta löydät Oulun yliopiston kesän 2024 avoimen yliopiston opetustarjonnan. Tervetuloa opiskelemaan!

Avoimen yliopiston kesän 2024 opintotarjonta

Voit tutustua avoimen yliopiston kesän 2024 opintotarjontaan koulutusaloittain alla. Kesäopintojen tiedot ovat saatavilla myös Avoimen yliopiston kesäopinnot -opinto-oppaalla.

Avoimina yliopisto-opintoina järjestettäviä kesäopintoja toteutetaan avoimessa yliopistossa ja Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopistossa. Oulun yliopiston perustutkinto-opiskelijan on mahdollista suorittaa tutkintoon sisällytettäviä kesäyliopiston toteuttamia opintoja maksuttomasti tiettyjen ehtojen puitteissa, ks. lisää Kesäyliopiston kesäopinnot.

Humanistiset ja yhteiskuntatieteelliset alat

Kasvatusalat

Kasvatustieteen perusopinnot 25 op, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopisto21.5.-29.8.2024. Ilmoittautuminen koko kokonaisuuteen (sis. kaikki opintojaksot) tai yksittäisille opintojaksoille 26.4.2024 mennessä.

Sosiologian perusopinnot 25 op, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopisto 20.5. -30.12.2024, ilmoittautuminen koko kokonaisuuteen (sis. kaikki opintojaksot) tai yksittäisille opintojaksoille 26.4.2024 mennessä.

Terveystiedon perusopinnot 25 op 27.5.-1.9.2024. Ilmoittautuminen perusopintokokonaisuuteen (sis. kaikki opintojaksot) 14.3.-12.5.2024, yksittäisten jaksojen ilmoittautumisaikataulu alla.

Kauppa-, hallinto- ja oikeustieteet

Kieli- ja viestintäopinnot

Luonnontieteet

Lääketieteet

Tietojenkäsittely ja tietotekniikka

Tekniikan alat

Teknillinen matematiikka

Mistä tukea ja neuvontaa?

Avoimen yliopiston opintoihin liittyviä kysymyksiä voit lähettää osoitteeseen avoin.yliopisto(at)oulu.fi. Tutustu myös opiskelun ohjeisiin.

Lukuvuoden 2023-24 opinnot

Katso avoimen yliopiston opintotarjotin lukuvuodelle 2023-24.

Lukuvuoden 2024-25 tiedot julkaistaan loppukeväällä. Ilmoittautuminen syksyllä 2024 käynnistyviin opintoihin alkaa elokuussa.