Uusi Laturi aukeaa marraskuun lopulla – huomioi tulevan käyttökatkon vaikutukset

Oodi-opintotietojärjestelmän käytön päättyessä myös sähköisten opinnäytteiden syöttöjärjestelmä Laturin käyttöön tulee käyttökatkos ja järjestelmänvaihdos. Nykyinen Laturi poistuu kokonaan käytöstä ja tilalle tulee koko opinnäytetyöprosessin kattava uusi Laturi.  

Järjestelmän vaihdosta johtuen Laturissa on arvioitu käyttökatko 11.10.–21.11.2021, jolloin opinnäytteiden palauttaminen, hyväksyminen ja julkaiseminen ei ole mahdollista. Huomioi nämä asiat käyttökatkoon liittyen: 

  • Laturissa aloitettujen opinnäytteiden hyväksymismerkinnät tulee olla ilmoitettuna koulutuksen lähipalveluihin 10.10. mennessä Oodi-kirjausta varten. 
  • 10.10. mennessä hyväksytyksi ilmoitetut opinnäytteet julkaistaan Jultikassa noin viikon kuluessa. Tämä edellyttää, että tarkastajat ja hyväksyjät ovat ladanneet työn arvosteltavaksi Laturista ennen työn hyväksymistä. 
  • 10.10. jälkeen Laturiin ei voi enää palauttaa opinnäytteitä, eikä järjestelmässä aloitettuja opinnäytteitä voi enää hyväksyä. 
  • Käyttökatkon jälkeen kaikki vanhassa Laturissa kesken jääneet opinnäyteprosessit tulee aloittaa uudelleen uudessa Laturissa. Vanhasta Laturista ei siirry tietoja uuteen Laturiin. 

Tarkemmat tiedot uuden Laturin käyttöönotosta ja ohjeistuksesta julkaistaan myöhemmin syksyn aikana.  
 

Uuden Laturin tuki ja toteutus:

  • Teknisen ympäristön suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa lCT-palvelut.
  • Opinnäytetyöprosessista vastaa koulutuspalvelut.
  • Laturi-oppaan ylläpidosta ja valmiin opinnäytetyön julkaisusta Jultika-julkaisuarkistossa vastaa kirjasto.
Viimeksi päivitetty: 14.9.2021