Kajaanin yliopistokeskus

Kajaanin yliopistokeskus on verkostomallinen tiedeyhteisö, jonka tehtävänä on toiminta-alueensa sivistys- ja osaamistason kohottaminen sekä elinkeinoelämän palveleminen tutkimuksen ja koulutuksen kautta.

Oulun yliopiston koordinoimassa Kajaanin yliopistokeskuksessa toimivat Itä-Suomen, Jyväskylän ja Lapin yliopistot sovituilla vastuu-alueilla. Kajaanin yliopistokeskus on Oulun yliopiston erillislaitos.
Kajaanin yliopistokeskuksen rakennus

Tapahtumat ja seminaarit

Tutkimus

Mittaustekniikan yksikkö toimii kahdella sovellusalueella: cleantech sekä terveys ja hyvinvointi. Mittaustekniikan yksikössä toimii noin 40 korkeasti koulutettua tutkijaa ja mittaustekniikan ja analytiikan ammattilaista.

Liikuntateknologian yksikkö, joka sijaitsee Vuokatissa, on osa Jyväskylän yliopiston liikuntatieteellistä tiedekuntaa. Liikuntateknologian yksikkö on erikoistunut monitieteelliseen ja soveltavaan liikuntabiologian tutkimukseen sekä liikuntateknologian maisteri- ja tohtorikoulutukseen. Tutkimuspuolella yksikkö on erikoistunut etenkin pohjoismaisten hiihtolajien soveltavaan ja teknologiaa hyödyntävään tutkimukseen.

Yliopistokeskus

<none>

Seuraa meitä

Uutiskirje

Uutiskirje kertoo Kajaanin yliopistokeskuksen ajankohtaisista asioista. Uutiskirje ilmestyy noin kerran kuukaudessa.

Tilaa uutiskirje sähköpostiisi

Sosiaalinen media