Opiskelijarekisteriä (Oodi) koskevat tietopyynnöt

Opiskelijarekisteriä koskevat tietopyynnöt

    Hakeminen

    Oulun yliopiston henkilökunta ja opiskelijat voivat tehdä opiskelijarekisteriä koskevan tietopyynnön sähköisen hakulomakkeen kautta:

    • https://eforms.oulu.fi/fi
    • Lomakkeelle kirjaudutaan Office 365 -tunnuksilla
    • Valitse lomake: Opiskelijarekisterin tietopyynnöt

    Oulun yliopiston ulkopuoliset henkilöt ja organisaatiot voivat hakea opiskelijarekisteriä koskevia tietojen luovutus- ja tutkimuslupia täyttämällä ja toimittamalla käsiteltäväksi pdf-muotoisen hakulomakkeen.

    • Täytä ja allekirjoita lomake ja lähetä se sähköpostilla osoitteeseen oodituki@oulu.fi.


    Tietoa opiskelijarekisteriä koskevista tietopyynnöistä ja tietojen luovutuksesta

    • Tyypillisiä käyttötarkoituksia opiskelijarekisteristä luovutetuille tiedoille ovat esim. tieteellinen tutkimus tai rajatun opiskelijajoukon tavoittaminen. Sinun tulee hakulomaketta täyttäessä määritellä millaisia tietoja pyydät ja mihin käyttötarkoitukseen ne ovat tulossa.
    • Mikäli haluat tavoittaa opiskelijoita sähköpostilistan kautta, voit hakea lupaa lähettää viestisi suoraan sähköpostilistalle. Tällöin sinulle ei erikseen toimiteta opiskelijoiden yhteystietoja.
    • Mikäli pyytämäsi tiedot ovat tilastotietoa eikä henkilötietoja, pyyntöäsi ei käsitellä tietopyyntöä koskevan hakuprosessin kautta. Voit tutkia löytyykö tieto yliopiston raportointiportaalista raportointi.oulu.fi. Yliopiston ulkopuoliset henkilöt voivat olla yhteydessä Ooditukeen: oodituki@oulu.fi.
    • Yli 6 kuukautta vanhoja yhteystietoja ei toimiteta.
    • Tietopyynnöt ratkaistaan Oulun yliopistossa julkisuuslain, tietosuojalain ja muun asiaa koskevan lainsäädännön mukaisesti. Riippuen pyyntösi sisällöstä Oulun yliopisto joko luovuttaa tiedot, pyytää lisätietoja tai voi joutua hylkäämään pyyntösi.
    • Pyrimme käsittelemään opiskelijarekisteriä koskevat tietopyynnöt mahdollisimman nopeasti.

     

     

      Viimeksi päivitetty: 7.1.2021