Opiskelijarekisteriä koskevat tietopyynnöt
Hakeminen
Oulun yliopiston henkilökunta ja opiskelijat voivat tehdä opiskelijarekisteriä koskevan tietopyynnön sähköisen hakulomakkeen kautta:
- https://eforms.oulu.fi/fi
- Lomakkeelle kirjaudutaan Office 365 -tunnuksilla
- Valitse lomake: Opiskelijarekisterin tietopyynnöt
Oulun yliopiston ulkopuoliset henkilöt ja organisaatiot voivat hakea opiskelijarekisteriä koskevia tietojen luovutus- ja tutkimuslupia täyttämällä ja toimittamalla käsiteltäväksi pdf-muotoisen hakulomakkeen.
- Täytä ja allekirjoita lomake ja lähetä se sähköpostilla osoitteeseen oodituki@oulu.fi.
Tietoa opiskelijarekisteriä koskevista tietopyynnöistä ja tietojen luovutuksesta
- Tyypillisiä käyttötarkoituksia opiskelijarekisteristä luovutetuille tiedoille ovat esim. tieteellinen tutkimus tai rajatun opiskelijajoukon tavoittaminen. Sinun tulee hakulomaketta täyttäessä määritellä millaisia tietoja pyydät ja mihin käyttötarkoitukseen ne ovat tulossa.
- Mikäli haluat tavoittaa opiskelijoita sähköpostilistan kautta, voit hakea lupaa lähettää viestisi suoraan sähköpostilistalle. Tällöin sinulle ei erikseen toimiteta opiskelijoiden yhteystietoja.
- Mikäli pyytämäsi tiedot ovat tilastotietoa eikä henkilötietoja, pyyntöäsi ei käsitellä tietopyyntöä koskevan hakuprosessin kautta. Voit tutkia löytyykö tieto yliopiston raportointiportaalista raportointi.oulu.fi. Yliopiston ulkopuoliset henkilöt voivat olla yhteydessä Ooditukeen: oodituki@oulu.fi.
- Yli 6 kuukautta vanhoja yhteystietoja ei toimiteta.
- Tietopyynnöt ratkaistaan Oulun yliopistossa julkisuuslain, tietosuojalain ja muun asiaa koskevan lainsäädännön mukaisesti. Riippuen pyyntösi sisällöstä Oulun yliopisto joko luovuttaa tiedot, pyytää lisätietoja tai voi joutua hylkäämään pyyntösi.
- Pyrimme käsittelemään opiskelijarekisteriä koskevat tietopyynnöt mahdollisimman nopeasti.
Viimeksi päivitetty: 7.1.2021