Oulusta asunto helposti

Asunnon etsiminen kannattaa aloittaa heti, kun olet saanut opiskelupaikan Oulun yliopistosta.

PSOASin asunnot

Oulun yliopiston opiskelijan oma asunnonvuokraaja on PSOAS eli Pohjois-Suomen opiskelija-asuntosäätiö. Sen omistuksessa on kaikkiaan 5 500 opiskelija-asuntopaikkaa eri puolilla Oulua perheasunnoista yksiöihin ja kimppa- eli soluasuntoihin.

PSOAS pyrkii tarjoamaan asumispalvelut aina vuokramarkkinoiden yleistä hintatasoa edullisemmin, ja esimerkiksi vesi ja Internet-yhteys sisältyvät vuokraan kaikissa säätiön asuntokohteissa. Suurin osa PSOASin kohteista sijaitsee yliopiston tai kaupungin keskustan välittömässä läheisyydessä ja vaihtoehtoja löytyy niin edullisinta asumisratkaisua etsivälle kuin laatutietoisellekin opiskelijalle.

Asunnon vuokraaminen yksityisiltä markkinoilta on myös hyvä vaihtoehto, sillä paikalliset vuokrahinnat ovat pysyneet kohtuullisina verrattuna muihin opiskelijakaupunkeihin.

Lisätietoja:

Muita asunnon tarjoajia

Muita asunnon tarjoajia, esim.

Muuttoilmoitus

Muistathan tehdä muuttaessasi muuttoilmoituksen. Muuttoilmoitus tulee lain mukaan tehdä aina, kun muuttaa pysyvästi asunnosta toiseen tai kun tilapäinen oleskelu toisessa osoitteessa kestää yli kolme kuukautta. Muuttoilmoituksen voi tehdä helpoimmin netin sähköisessä palvelussa verkkopankkitunnusten, Postin käyttäjätunnuksen tai sirullisen henkilökortin avulla. Tee muuttoilmoitus.