Mini-Brandathon -tapahtumassa pureudutaan yhdessä brändien olemukseen

Tellukseen kokoontuu noin neljänkymmenen brändeistä innostuneen joukko, kun perjantaina 15.2.2019 järjestettävä Mini-Brandathon tuo yhteen opiskelijat, yritykset ja bränditutkijat. Kaksi kertaa aiemmin järjestetty Brandathon eli ”brändi-hackathon” on saanut nyt tiiviimmän muodon ja järjestetään osana Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun bränditutkijan Saila Saraniemen luotsaamaa Brand Management -opintojaksoa.

Tapahtuma haastaa opiskelijat, yritykset, liiketoiminnan kehittäjät ja tutkijat kehittämään brändejä yhdessä. Tapahtuma kestää päivän, jonka aikana opiskelijatiimit ideoivat luovia ratkaisuja yritysten brändihaasteisiin ja kehittävät niihin konkreettisia ratkaisuehdotuksia.

Mukana on kolme kiinnostavaa yritystä: kovassa kasvussa oleva terveysteknologiaratkaisuja tarjoava 9Solutions, kiinteistövälityksen visualisointia disruptoiva CubiCasa sekä yhteiskäyttöauto -palvelua uudistava Omago. Kaikki yritykset ovat oululaisia ja niillä on oma brändäämiseen liittyvä haaste, johon he hakevat ratkaisua ja uusia näkökulmia.  

Mini-Brandathonissa kauppatieteen opiskelijat etsivät innovoiden ratkaisuja yritysten brändihaasteisiin. Päivän lopuksi tiimit esittelevät ratkaisunsa yrityksille ja yritykset sekä asiantuntijoista koostuva raati palkitsee parhaat ideat.

Mini-Brandathon perustuu OyKKK:stä väitelleen Minna Törmälän kehittämään Brandathon-konseptiin, jonka tavoitteena on lisätä bränditietoisuutta, -osaamista ja -arvostusta opiskelijoiden, yritysten sekä ammattilaisten keskuudessa. Brandathonissa opitaan brändin rakentamista hauskalla ja yhteisöllisellä tavalla. Yrityksille se tarjoaa tuoreita näkökulmia vauhdittamaan menestystä ja ikkunan tulevien ammattilaisten osaamiseen.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Oulun korkeakoulujen yrittäjyyskeskus Business Kitchenin, Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun ja BusinessOulun kanssa.

 

Lisätietoja: Saila Saraniemi, saila.saraniemi@oulu.fi; 050-524 9532 

Viimeksi päivitetty: 13.2.2019