Oulun Yliopistoseura

Oulun Yliopistoseura ry edistää Oulun yliopiston yhteiskuntasuhteita ja alumnitoimintaa sekä osallistuu Oulun yliopiston akateemisten perinteiden vaalimiseen. Yliopistoseura järjestää mahdollisuuksia yliopistossa opiskelleiden ja työskenneilleiden vuorovaikutukseen yliopistoyhteisön kanssa sekä järjestää tieteeseen ja yliopiston toimintaan liittyviä esitelmä- ja keskustelutilaisuuksia sekä akateemisia juhlatilaisuuksia.

Oulun Yliopistoseuran toiminta

Oulun Yliopistoseuran tarkoituksena on Oulun yliopiston yhteiskuntasuhteiden ja varainhankinnan edistäminen sekä Oulun yliopiston alumnitoiminnan tukeminen.

Seura edistää vuorovaikutusta Oulun yliopiston, siellä opiskelleiden ja siellä toimineiden välillä, edistää opiskelijoiden opiskelumahdollisuuksia yhteistyössä yliopiston ja yliopiston piirissä toimivien yhteisöjen kanssa sekä vaalii ja kehittää Oulun yliopiston akateemisia perinteitä.

Vuoden alumni

Oulun Yliopistoseura ry nimeää vuosittain Vuoden Alumnin Oulun yliopistosta valmistuneiden joukosta. Tämä vuosittain tapahtuva nimeäminen käynnistyi vuonna 1999 seuran nimetessä Tasavallan Presidentti Martti Ahtisaaren Vuoden Alumniksi 1999.

Hallinto

Seuran asioita hoitaa hallitus, johon kuuluu yhdeksästä kahteentoista vuosikokouksen kulloinkin kolmeksi vuodeksi valitsemaa jäsentä. Vuosikokous valitsee vuosittain puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan hallituksen jäsenten keskuudesta.

Yliopistoseuran hallitus 2022-2023

Alumnikoordinaattori Riitta Arffman, Oulun yliopisto
Suunnittelujohtaja, Markus Erkkilä, Pohjois-Pohjanmaan liitto
Lukiojohtaja Pekka Fredriksson, Oulun kaupunki
Pääsihteeri Kauko Keskisärkkä, OYY
Professori Tiina Kinnunen, Oulun yliopisto
Ylikirjastonhoitaja (emerita) Päivi Kytömäki
Arkkitehti SAFA Pekka Laatio
Toimitusjohtaja Satu Lapinlampi
Professori emeritus Kalevi Mursula
Rehtori Jouko Niinimäki, Oulun yliopisto
Johtaja Eva Maria Raudasoja, Oulun yliopisto
Apulaisprofessori Ville-Valtteri Visuri, Oulun yliopisto

Hallituksen puheenjohtaja: johtaja Eva Maria Raudasoja
Hallituksen varapuheenjohtaja: apulaisprofessori Ville-Valtteri Visuri

Tervetuloa Oulun Yliopistoseuran jäseneksi

Oulun Yliopistoseura ry on rekisteröity yhdistys, jolla on ainaisjäsenmaksuun perustuva ainaisjäsenyys sekä vuosimaksuun perustuva vuosijäsenyys.

Seuran jäsenkirje postitetaan seuran jäsenille ja jäseniksi ilmoittautuneille keväisin. Vuosikirjeen yhteydessä seuran jäsenet saavat Yliopistoseuran toimintakertomuksen.

Yliopistoseuran jäsenet kutsutaan vuosittain järjestettäviin seuran tai seuran sidosryhmien organisoimiin tilaisuuksiin sekä toukokuussa pidettävään sääntömääräiseen vuosikokoukseen.

Oulun Yliopistoseura ry:n jäseneksi pääset ilmoittamalla tietosi liittymislomakkeella sekä maksamalla seuran jäsenmaksun.

Jäsenmaksut

Voit suorittaa jäsenmaksun vuosittain (vuosijäsenyys) tai kertamaksuna (ainaisjäsenyys).

• Vuosijäsenyys 20 €/vuosi

• Ainaisjäsenyys 100 € /kertamaksu

Jäsenmaksut maksetaan Oulun Yliopistoseura ry:n tilille: FI23 1107 3000 6064 04

Liity jäseneksi