Valitse itsellesi sopiva ICT-ala

Oulun yliopistossa voit opiskella kaikkia ICT-aloja elektroniikasta ohjelmistoihin, käyttäjäkeskeiseen suunnitteluun ja tietoliikennetekniikkaan. Valintasi tueksi esittelemme nämä alat tällä sivulla tarkemmin. Valinnastasi riippumatta voit opiskella muita ICT-aloja sivuaineena.

Mikä kiinnostaa sinua eniten?

kandiohjelmaa

suuntautumisvaihtoa

Suhtautumisesi matematiikkaan

ICT-aloissa on tarjolla sekä syvällistä matematiikan osaaamista ja soveltamista sisältäviä opiskelualoja että ei-matemaattisia, enemmän ihmistieteisiin ja projekti- ja liiketoimintaosaamiseen keskittyviä vaihtoehtoja. Monitieteinen osaaminen on nykypäivää ICT-aloilla.

Valitse Oulu

Oulun yliopistolla on pitkä historia ICT-osaajien kouluttamisessa ja vankat yhteistyösuhteet alan yrityksiin.

Meidän alumnejamme löytyy niin pienistä kuin suurista maailmaa muuttavista yrityksistä sekä alan tutkimuksen kärkinimistä.

Kokeile ICT-opintoja

Oletko miettinyt, millainen olisi maailmamme ilman tieto- ja viestintäteknologiaa? Tällä kurkistuskurssilla tutustutaan ICT:n eri aloihin ja opetellaan miten laitteita, järjestelmiä ja ohjelmistoja toteutetaan.