Kajaanin opettajankoulutukset suosittu hakukohde

Kajaanissa syksyllä 2024 käynnistyvät monimuotoisesti järjestettävät varhaiskasvatuksen opettajaopinnot/tutkinto (40 aloituspaikkaa) sekä erityisopettajan erilliset opinnot (20 aloituspaikkaa) olivat suosittuja hakukohteita kevään toisessa yhteishaussa.
OPETOP

Varhaiskasvatuksen kolme vuotiseen kandidaatin tutkintoon oli yhteensä 232 hakijaa, joista ensisijaisia hakijoita 156. Erityisopettajan erillisiin opintoihin oli puolestaan yhteensä 114 hakijaa, joista ensisijaisia hakijoita 62.

Kevään 2025 yhteishakuun on tulossa varhaiskasvatuksen erityisopettajan maisterikoulutus, jossa on 20 aloituspaikkaa.

Oulun yliopisto vastaa koulutuksilla Kainuun ja Ylä-Savon alueiden opetus- ja kasvatusalan opettajapulaan. OPETOP-hankkeessa järjestettävien koulutusten rahoittajina ovat Kajaanin ja Iisalmen kaupungit sekä Opetus- ja kulttuuriministeriö.

Kiinnostus Kajaanissa alkaviin opettajan monimuotokoulutuksiin oli merkittävä ja hakijoita oli runsaasti Kainuun sekä Ylä-Savon lisäksi myös muulta Suomesta. Lähiopetusjaksot järjestetään Kajaanissa. Koulutus sisältää verkko-opintoja sekä työelämälähtöisiä tehtäviä. Lisätietoja koulutuksista: www.oulu.fi/opetop .

Viimeksi päivitetty: 19.4.2024