KASVA Karkelot – Uusiutuvan energian mahdollisuudet ja kiertotalous

Miten kiertotaloutta voi käyttää kasvun tukena? Miten energiahankkeet vaikuttavat yrittäjän toimintaan ja mahdollisuuksiin? Tankataanko Utajärvellä kohta vetyä? Miten Limingassa kehitetään kiertotalousklusteria? Mitä hyötyä ekoteollisuuspuistosta on yrittäjälle ja kunnalle? Tervetuloa yrityspalvelutoimijoille, yrittäjille sekä muille aiheesta kiinnostuneille järjestettävään tapahtumaan!
ilmakuva tiestä, joka mutkittelee metsän läpi

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

23.4. Puoji-kokoustila Merilän Kartano, Meriläntie 1, Utajärvi ja 24.4. Limingan luontokeskus, Rantakurvi 6, Liminka

Sijainti

Muu

KASVA-hanke kutsuu yritysneuvojat koolle verkostoitumaan, vaikuttamaan, osallistumaan kiertotalouden ja uusiutuvan energian kysymysten ja ratkaisujen äärellä. Tiistaina tutustumme Utajärven energiahankkeiden sekä vedyntuotannon suunnitelmiin ja vaikutuksiin yrityksille sekä paikallisiin kiertotalouden yrityksiimme. Keskiviikkona vuorossa Limingan ajankohtaiset kuulumiset kiertotaloudesta, sekä alueen vahvojen kiertotaloustoimijoiden esittely. Tilaisuudessa on myös mahdollisuus tutustua muihin alueen yrityksiin sekä luoda yhteistyötä ja uutta liiketoimintaa.

Utajärvi, tiistai 23.4. klo 9.00-16.00
Paikka: Puoji-kokoustila Merilän Kartano, Meriläntie 1, 91600 Utajärvi

9.00 aamukahvit ja vapaata keskustelua
9.30 Yrityspalveluneuvojien verkoston toiminta, KASVA-hankkeen rooli
10.00 Utajärven kunta ja Yrityspuisto, nyt ja tulevaisuudessa
10.30 Uusiutuva energia, Skarta Energy – varatoimitusjohtaja Vikke Saarelainen
11.05 Vedyn tuotanto Utajärvellä – vastuullinen johtaja, professori Jouni Juntunen ja projektipäällikkö Tuure Haarjärvi, Oulun yliopiston Kauppakorkeakoulu
11.35 Lounas Merilän Kartano
-siirtyminen Mustikkakankaalle
12.45 Yritysvierailu Orasko Oy (ei etäosallistumisen mahdollisuutta)
-siirtyminen takaisin Merilän Kartanoon
13.45 Yritystarina Utacon Oy
14.15 Yritystarina GRK Suomi Oy, johtaja / päällystys- ja biotuotteet, Mika Häklin
14.45 Verkoston seuraavat askeleet
15.45 –16:00 Tapahtuman yhteenveto

lltaohjelma ja verkostoitumista Limingassa tiistaina 23.4. klo 18.00-20.00
Paikka: Limingan luontokeskus, Rantakurvi 6, Liminka

Tule tutustumaan ja viettämään aikaa yhdessä kollegoiden kanssa iltanuotion äärelle. Ohjelmassa rentoa yhdessä oloa ja kevyt päivällinen. Pukeuduthan lämpimästi. Tutustu pihapiiriin etukäteen täältä.

Liminka, keskiviikko 24.4. klo 8.30-15.00
Paikka: Lakeustalo, Liminganraitti 10, 91900 Liminka

8.30 Aamukahvit
– Limingan kunnan terveisiä, elinvoimajohtaja Teemu Haapala
9.00 Paneelikeskustelu: Miten kehitetään tulevaisuuden kiertotalousklusteria?
– Näkökulma: Kiertotalousklusteri – mitä, miksi, miten? Väitöskirjatutkija Juuso Kivijakola, Oulun yliopisto
– Näkökulma: Askelmerkkejä ekoteollisuuspuistoksi, TKI-koordinaattori Hanna Tölli, Centria-ammattikorkeakoulu
– Näkökulma: Kunnan ja yrittäjien yhteistyö klusterin rakentamisessa, puheenjohtaja Tuomas Ahola, Lakeuden EKO
10.15 lähtö yritysvierailuille, bussikuljetus
– Yritysvierailu: Volter Oy
– Yritysvierailu: Owatec Group
12.00 Verkostoitumislounas, Vihiluodon kala
13.00 Yritysvierailu: Romuta Oy
14.00 Yritysvierailu: Jahotec Oy
Paluu takaisin Lakeustalolle

Tilaisuudet ovat avoimia kaikille Pohjois-Pohjanmaan alueen yrittäjille, yrityspalveluneuvontaa tarjoaville ja tapahtumasta kiinnostuneille. Tapahtuma on maksuton. Tilaisuuteen voi osallistua paikan päällä tai Utajärven päivään osittain Teams -etäyhteydellä. Ilmoittaudu tapahtumaan 12.4. mennessä. Etäosallistumiseen voit ilmoittautua 19.4. mennessä. Ilmoittaudu tästä: https://link.webropol.com/ep/kasvakarkelot.

Majoituspalveluita Utajärven alueelta löydät Utajärven Yritysrekisteristä ja Limingan alueelta Limingan Yrityshakemistosta.

Lisätietoa Utajärven tapahtumasta: Miia Oja, 040 541 7649, miia.oja@utajarvi.fi

Lisätietoa Limingan tapahtumasta: Mirja Väänänen, 040 549 3568, mirja.vaananen@liminka.fi

Tapahtuman järjestää KASVA - Kestävää kasvua mikro- ja pienyrityksiin TKI-toimijoiden ja yrityspalveluiden maakunnallisella yhteistyöllä -ryhmähanke, jonka tavoitteena on edistää alueen yritysten kestävää kasvua ja liiketoimintaa. KASVA-hanke edistää yritysten uudistumista, kehittymistä ja vihreää siirtymää sekä vahvistaa alueiden elinvoimaa. Tavoitteena on luoda uutta liiketoimintaa ja työpaikkoja, sekä kehittää yritystoimintaa yhdessä yrittäjien kanssa. KASVA-hanke on Pohjois-Pohjanmaan alueella toimivien yrityspalvelutoimijoiden, yrittäjien, tutkijoiden ja innovaatiotoimijoiden yhteishanke. Ryhmähankkeen päätoteuttajana on Oulun Yliopisto ja osatoteuttajina ja Utajärven Yrityspuisto, Koillis-Suomen kehittämisyhtiö Naturpolis Oy, Nivala-Haapajärven seutu NIHAK ry, Haapaveden-Siikalatvan seudun kuntayhtymä, Limingan kunta, Centria-ammattikorkeakoulu Oy sekä Pohjois-Pohjanmaan Yrittäjät ry.

Viimeksi päivitetty: 22.4.2024