Alueen koronatilanne kiihtyy – suositusten noudattaminen erittäin tärkeää

Pohjois-Pohjanmaan alueellinen koordinaatioryhmä totesi tiistaina 24.11.2020, että koronavirusepidemia on siirtynyt Pohjois-Pohjanmaalla kiihtymisvaiheeseen. Myös Oulun yliopisto tehostaa aiempien turvallisuusohjeiden noudattamista ja vetoaa kaikkiin yliopistolaisiin, jotta suosituksia noudatettaisiin tarkasti.

Jos sinulla on lieviäkään hengitystieoireita, pysyttele kotona ja hakeudu herkästi koronatestiin. Kampuksilla tärkeintä on noudattaa jo aiemmin voimassa ollutta 1–2 metrin etäisyyttä henkilöiden välillä kaikissa tilanteissa, myös esimerkiksi ruokajonossa ja ruokailtaessa. Suosittelemme vahvasti kasvomaskin käyttöä tiloissamme. Sellaisissa lähiopetuksen tilanteissa, joissa opetusjärjestelyin ei voida huolehtia etäisyyksien ylläpidosta, opetustapahtuman vastuuopettaja huolehtii maskien ja muiden tarpeellisten suojavälineiden saatavuudesta.

Turvallisuus- ja hygieniaohjeita noudattamalla turvaamme kaikkien yliopistolaisten terveyttä ja mahdollisuutta opiskeluun ja työntekoon.

PPSHP tiedote

Viimeksi päivitetty: 9.12.2020