Kauppakorkeakoulun AACSB-akkreditoinnille jatkoa

Alle kuusi prosenttia maailman kauppakorkeakouluista on saavuttanut AACSB-laatuleiman. Akkreditoinnin säilyttäminen on osoitus kauppakorkeakoulun sitoutumisesta opetuksen ja oppimisen sekä tutkimuksen korkeisiin standardeihin. Akkreditointi on voimassa viiden vuoden ajan.

AACSB International ilmoitti Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun akkreditoinnin jatkumisesta torstaina 8. helmikuuta 2024. Hetki oli tärkeä sekä kauppakorkeakoululle että sen sidosryhmille. ”AACSB-akkreditoinnin jatkuminen osoittaa, että olemme sitoutuneet pitkäjänteiseen toimintamme kehittämiseen ja opetuksen laatuun”, sanoo kauppakorkeakoulun dekaani Janne Järvinen. ”Meille on myös tärkeää, että arviointi kestää kansainvälisen vertailun.”

Akkreditointi on tiukka prosessi, joka kulminoituu kokeneen ulkopuolisen arviointiryhmän vierailuun. Arviointiryhmä koostuu maailman muiden kauppakorkeakoulujen dekaaneista. Viime marraskuussa Ouluun saapunut kolmihenkinen arviointiryhmä tapasi kauppakorkeakoulun henkilökuntaa, opiskelijoita, alumneja ja sidosryhmien edustajia ryhmäkeskusteluissa, joissa käsiteltiin kattavasti kauppakorkeakoulun strategista johtamista, tutkimusta ja koulutusta.

AACSB-akkreditointi edustaa kollektiivista työskentelyä toiminnan jatkuvan parantamisen puolesta. Opiskelijoille ja opiskelijoiksi pyrkiville se on lupaus kansainvälisesti kilpailukykyisestä, korkeatasoisesta kauppatieteellisestä koulutuksesta. Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu kiittää sydämellisesti kaikkia sidosryhmiä korvaamattomasta tuesta tällä matkalla.

Oulun yliopiston kauppakorkeakoulu sai AACSB-akkreditoinnin vuonna 2014 neljäntenä pohjoismaisena kauppakorkeakouluna. Se on yhä maailman pohjoisin akkreditoitu kauppakorkeakoulu. Akkreditoinnin jatkuminen uudelleenarvioidaan viiden vuoden välein.

Lisätietoja akkreditoinnista AACSB:n verkkosivuilla

Viimeksi päivitetty: 15.2.2024