Liikesivistysrahastolta 50 000 euron lahjoitus Oulun yliopistolle kauppatieteisiin

Liikesivistysrahasto on lahjoittanut Oulun yliopiston kauppakorkeakoululle 50 000 euroa kauppatieteelliselle tutkimus- ja koulutusalalle osoittamastaan kokonaislahjoitussummasta.

Liikesivistysrahaston lahjoituskriteerejä olivat yliopistojen akateeminen menestys tieteellisessä tutkimuksessa, niiden yhteiskunnallinen vaikuttavuus mitattuna ekonomien ja tohtorien lukumäärällä sekä Liikesivistysrahaston aluetoimikuntien myötävaikutuksella vastaanotetut lahjoitukset 2012–2021.

”Tämä on hieno uutinen ja otamme lahjoituksen kiitollisina vastaan. Arvostamme suuresti Liikesivistysrahaston pitkäjänteistä tukea kauppatieteelliselle tutkimukselle ja koulutukselle”, sanoo Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun dekaani Janne Järvinen.

Liikesivistysrahaston lahjoitus kauppatieteelliselle tutkimus- ja koulutusalalle kymmenen suomalaisen yliopiston varainhankintakierroksella on yhteensä 2,5 miljoonaa euroa.

Lahjoitus on oikeutettu valtion vastinrahaan. Sitra tukee vastinrahoituksella säätiöiden, yritysten ja yksityishenkilöiden yliopistoille tekemiä lahjoituksia. Lahjoittaja voi ohjata vähintään 10 000 euron lahjoituksen haluamansa koulutusalan kehittämiseen. Valtion vastinrahoituskausi jatkuu kesäkuun 2022 loppuun asti.

Liikesivistysrahasto on viimeksi vuosina 2016–2017 lahjoittanut yliopistoille 5,0 miljoonaa euroa vastaavin kriteerein. Rahaston vuosittaiset apurahat ovat noin 5,0 miljoonaa euroa. Apurahatoiminnan painoalueita ovat Datatalous, Johtamisen osaaminen, Liiketoiminnan uudistaminen, Tulevaisuuskestävä ympäristö sekä Yrittäjyys, skaalautuminen ja kasvu.

Viimeksi päivitetty: 12.5.2022