Oulun yliopisto aloittaa tutkijavierailut Cambridgen yliopistoon

Oulun yliopisto on solminut sopimuksen tutkijavierailuista Cambridgen yliopiston Clare Hall -collegen kanssa.
Punatiilinen iso rakennus ja pihatie, jonka molemmilla puolilla nurmikot.
Clare Hallin sisäpiha. Kuva: Jouni-Matti Kuukkanen

Viisivuotinen sopimus tarjoaa yhdelle Oulun yliopiston monitieteisen tutkimuskeskus Eudaimonian tutkijalle mahdollisuuden mennä vuosittain Cambridgen yliopistoon kuudeksi kuukaudeksi.

Vierailunsa aikana tutkija saa tutkimuskokemusta ja pystyy luomaan verkostoja tieteen huipulta. Sopimukseen sisältyy muun muassa vähintään yksi esitelmä Cambridgessä sekä mahdollisuus tuottaa julkaisuja ja tehdä projektiyhteistyötä. Valittavasta tutkijasta tulee collegen ainaisjäsen eli hän voi vierailunsa päätyttyä palata asumaan ja työskentelemään Clare Halliin eripituisiksi jaksoiksi.

Ensimmäinen hakukuulutus julkaistaan tämän kevään aikana.

Cambridge on yksi maailman parhaista akateemisista ympäristöistä. Monitieteinen ja täysin tutkimukseen keskittyvä Clare Hall on yksi Cambridgen yliopiston 31 collegesta. Clare Hallissa on poikkeuksellisen epämuodollinen ilmapiiri, ja se tunnetaan myös ulkomaisten vierailevien tutkijoiden runsaasta määrästä.

Vastikään solmittu sopimus tukee Oulun yliopiston kansainvälistymistä ja monitieteisyyttä.

Oulun yliopistosta muun muassa professori Jouni-Matti Kuukkanen on vieraillut Clare Hallissa ja yliopistotutkija Heini Hakosalo työskentelee parhaillaan siellä.

Clare Hall

Viimeksi päivitetty: 12.3.2024