Oulun yliopisto nousi 500 joukkoon Shanghain yliopistovertailussa

Oulun yliopisto on noussut sijavälille 401-500 Shanghain yliopiston julkaisemalla Academic Ranking of World Universities (ARWU) -rankinglistalla. Tänä vuonna laitettiin paremmuusjärjestykseen 1000 maailman parasta yliopistoa.

Oulun yliopisto sijoittui viimevuotisessa vertailussa sijavälille 501-600. Nousua seuraavalle sijavälille vauhditti tänä vuonna tutkija Mehdi Bennisin nousu highly cited scientist -listalle ja siten eniten viitattujen tutkijoiden määrän perusteella laskettavan pistemäärän kasvu.

Shanghain ARWU -yliopistoranking on yksi tunnetuimmista ja arvostetuimmista kansainvälisistä yliopistovertailuista. Vertailussa käytettyjä indikaattoreita ovat muun muassa tieteellisten julkaisujen määrä, eniten siteerattujen tutkijoiden määrä, julkaisujen määrä Nature- ja Science-sarjoissa sekä alumnien ja henkilökunnan saamat Nobel ja Fields -palkinnot.

2021 Academic Ranking of World Universities

Viimeksi päivitetty: 20.8.2021