Oulun yliopisto nousi QS yliopistovertailussa 400 parhaan joukkoon

Oulun yliopisto on noussut QS World University Rankings -yliopistovertailussa sijaluvulta 408. sijalle 377. QS yliopistovertailussa laitettiin paremmuusjärjestykseen tänä vuonna kaikkiaan 1300 maailman parhaaksi arvioitua yliopistoa.

QS yliopistovertailu painottaa yliopiston mainetta, julkaisuviittausten määrää, opettajien ja opiskelijoiden määrän suhdetta sekä kansainvälisen henkilökunnan ja kansainvälisten opiskelijoiden osuutta. QS -rankingin mainetutkimukset perustuvat tutkijoille ja työnantajille tehtäviin kyselyihin, ja niiden painoarvo on vertailussa suuri.

Oulun yliopiston nousua tämän vuotisessa vertailussa selittää erityisesti työantajamaineen paraneminen sekä julkaisuviittausten määrä suhteessa henkilökunnan määrään. Jälkimmäisessä Oulun yliopisto ylsi vertailussa sijaluvulle 200.

QS World University Rankings 2022

Viimeksi päivitetty: 8.6.2021