Oulun yliopiston kampuskehittämisen skenaariotyö etenee – merkitse kalenteriisi 9.11. tai 10.11.

Uutista päivitetty 1.11. kampusvision prosessin esitysdioilla.

Oulun yliopiston kampusvisiotyöryhmä on syksyn aikana työstänyt kolmea tulevaisuuden kampusskenaariota, joita henkilökunta ja opiskelijat pääsevät kommentoimaan marraskuussa. Skenaariot on luotu tulevaisuuden kampusvisiota koskevan kyselyn perusteella, johon vastasi noin 500 yliopistoyhteisön jäsentä. Skenaariotyössä on kartoitettu vaihtoehtoisia kuvauksia siitä, miltä Oulun yliopisto näyttää vuonna 2050.
Visiotyöryhmä arkkitehti Jenni Poutasen fasilitoimassa työpajassa.
Visiotyöryhmä arkkitehti Jenni Poutiaisen fasilitoimassa työpajassa.

Visiotyöryhmä alkoi työstämään skenaarioita arkkitehti Jenni Poutasen fasilitoimassa työpajassa syyskuussa. Työryhmä järjestää marraskuussa kaksi kampusvisiopäivää, jolloin kampuskehittämisen tulevaisuudenkuvia esitellään yliopiston henkilökunnalle ja opiskelijoille. Ensimmäinen kampusvisiopäivä järjestetään keskiviikkona 9.11. Kontinkankaan kampuksen Kieppi-aulassa (Aapistie 5A) ja toinen torstaina 10.11. Linnanmaan kampuksen oransseilla naulakoilla. Kampusvisiotyöryhmän jäseniä on tavattavissa vapaamuotoisen keskustelun merkeissä molempina päivinä kello 10-13 välisenä aikana.

­­”Skenaariotyöskentelyssä olemme päätyneet kolmeen erilaiseen tulevaisuudenkuvaan, jotka ovat selkeästi erilaisia, mutta mahdollisia skenaarioita vuoden 2050 yliopistosta. Skenaariot eivät ota kantaa tarkkaan sijaintiin, vaan hahmottelevat toimintojen ja tilojen järjestäytymisen lähestymistapaa. kertoo visiotyöryhmän puheenjohtaja Lotta Leinonen.

Marraskuun alussa työryhmä kertoo kampusvisiotyön prosessista sekä yliopistoyhteisölle että Oulun kaupunginhallitukselle. Kampusvision luominen on pitänyt työryhmä kiireisenä, sillä se on kokoustanut syksyn aikana 12 kertaa. Visiotyö on tarkoitus saada valmiiksi vuoden loppuun mennessä.

15-henkiseen työryhmään kuuluu henkilöstöä jokaisesta tiedekunnasta, opiskelijoita sekä eri palveluyksiköiden edustajia.

Kampusvision prosessin esitys

Oulun yliopiston visiotyöryhmä