Bittium luottaa oululaiseen osaamiseen - 50 000 euron lahjoitus Oulun yliopiston tekniikan alan tutkimukseen

Bittiumin lahjoitus on osa yliopiston varainhankintakampanjaa liittyen meneillään olevaan valtion vastinrahoitukseen.

Bittium ja Oulun yliopisto ovat pitkäaikaisia yhteistyökumppaneita

Bittium ja Oulun yliopisto ovat tehneet tiivistä yhtiön toiminnan alkujuurilta saakka. Tämän päivän yhteistyö liittyy 5G- ja 6G- radioteknologiaan ja tulevaisuuden langattomien palveluiden kehittämiseen. Bittiumin toiminta ja tuotekehitys muun muassa tietoturvallisuuden ja terveydenhuollon teknologian aloilla ovat keskeisesti mukana myös Oulun yliopiston tutkimuksessa.

”Oulun yliopisto on Bittiumille tärkeä yhteistyökumppani tarvitsemamme osaamisen turvaamisen ja pohjoisen alueen elinvoimaisuuden näkökulmasta. Kilpailukykymme edellyttää vahvan tutkimusekosysteemin ylläpitämistä Oulun seudulla”, yhtiön toimitusjohtaja Hannu Huttunen toteaa.

Oulun yliopiston rehtori Jouko Niinimäki kiittää lahjoituksesta sekä Oulun yliopiston ja Bittiumin pitkäjänteisestä ja luontevasta yhteistyöstä. ”Bittium Oyj on erinomainen esimerkki menestyvästä kansainvälisestä yrityksestä, jonka syntyhistorialla on juuret oululaisessa osaamisessa ja vahva kytkentä Oulun yliopiston toimintaan.”

Nyt tehty lahjoitus kohdentuu tekniikan alalle. Valtio tukee vastinrahoituksella yksityisten säätiöiden, yritysten ja henkilöiden yliopistoille tekemiä lahjoituksia. Lahjoittaja voi ohjata vähintään 10 000 euron lahjoituksen haluamansa koulutusalan kehittämiseen. Valtion vastinrahoituskausi jatkuu kesäkuun 2022 loppuun asti.