Martti Ahtisaari Instituutti

Martti Ahtisaari Instituutti on Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun tutkimus- ja koulutusyksikkö. Päätehtävämme on luoda korkeatasoista tietoa liiketoiminnasta, erityisesti liiketoimintaverkostojen dynamiikasta ja liiketoimintamalleista, globaalien markkinoiden yhteydessä.

Toiminta

Martti Ahtisaari Instituutissa vastaamme yrittäjyyden, vastuullisen liiketoiminnan ja liiketoiminta-analytiikan koulutuskokonaisuuksista sekä liikkeenjohdon koulutuksista kauppakorkeakoulussa. Järjestämme lisäksi ajankohtaisiin teemoihin liittyviä tapahtumia, joilla avataan yhteiskunnallista keskustelua ja luodaan uusia näkökulmia elinkeinoelämän kehittämiseksi.

Tutkimuksen painopisteet ja tutkimusprojektit

Martti Ahtisaari Instituutissa tutkimuksemme keskittyy kestävän ja vastuullisen liiketoiminnan haasteisiin, erityisesti liiketoiminnan dynamiikkaan, malleihin ja ekosysteemeihin osana globaalien markkinoiden toimintaa. Osallistumme lisäksi aktiivisesti kotimaisiin ja kansainvälisiin yhteishankkeisiin. Hankkeiden kohteena ovat:

  • Liiketoimintamallit ja liiketoiminnan kehittyminen
  • Digitaalinen liiketoiminta
  • Yritysten kasvu, yrittäminen ja koulutus

Tutustu esimerkkeihin käynnissä olevista tutkimusprojekteista, joissa olemme mukana.

Tutkimusseminaarit

Martti Ahtisaari Instituutin tutkimusseminaarit pidetään pääsääntöisesti torstaisin klo 9-11.

Yhteystiedot

Yksikön johtaja

Petri Ahokangas
professori, uusi digitaalinen liiketoiminta
petri.ahokangas (at) oulu.fi
+358 29 448 7792

Katso myös