Antti Niemi väliaikainen dekaani teknillisessä tiedekunnassa – Jukka Majavasta väliaikainen koulutusdekaani

Professori Antti Niemi on aloittanut teknillisen tiedekunnan väliaikaisena dekaanina Mirja Illikaisen siirryttyä Oulun yliopiston koulutusvararehtoriksi 1.3.2024 alkaen. Antti Niemen hoitaessa dekaanin tehtävää, hoitaa Niemen nykyistä koulutusdekaanin tehtävää väliaikaisesti apulaisprofessori Jukka Majava.
Antti Niemi

Oulun yliopiston hallitus on päättänyt avata teknillisen tiedekunnan dekaanin tehtävän haettavaksi ja valtuuttanut rehtorin päättämään valintamenettelystä. Teknillisen tiedekunnan dekaanin haku avataan maaliskuun aikana.

Dekaanin tehtävänä on johtaa tiedekunnan toimintaa ja vastata tiedekunnan tehtävien taloudellisesta, tehokkaasta ja tuloksellisesta hoitamisesta. Dekaani vastaa yliopiston strategian, henkilöstösuunnittelun ja budjetoinnin toteuttamisesta tiedekunnassa sekä tiedekunnan laadunhallinnasta. Dekaani toimii tiedekuntahallituksen puheenjohtajana ja nimittää tiedekunnan koulutustoimikunnan koulutuksen laadun ja kehittämisen tueksi. Dekaani päättää tiedekuntaa koskevista asioista, joita ei ole säädetty tai määrätty muun toimielimen tehtäväksi.

Koulutusdekaani vastaa tiedekunnan koulutuksesta ja sen tuloksellisuudesta sekä muista yliopiston koulutuksen johtosäännössä määritellyistä tehtävistä.

Jukka Majava

Kuva: Jukka Majava on teknillisen tiedekunnan väliaikainen koulutusdekaani