Sigga-Marja Magga Giellagas-instituutin johtajaksi

Yliopistonlehtori Sigga-Marja Magga on nimitetty Oulun yliopiston Giellagas-instituutin johtajaksi 1.1.2024 alkaen.

Magga seuraa tehtävässä Anni-Siiri Länsmania, joka toimi instituutin johtajana 2005–2023 ja siirtyy eläkkeelle 1.2.2024.

Sigga-Marja Magga on toiminut Oulun yliopistossa saamelaisen kulttuurin yliopistonlehtorina vuodesta 2023. Hän on väitellyt filosofian tohtoriksi Oulun yliopistossa vuonna 2018.

Giellagas-instituutti on perustettu 2001 ja siitä lähtien instituutilla on ollut opetusministeriön osoittama valtakunnallinen vastuu järjestää ja edistää saamen kielen ja saamelaisen kulttuurin ylintä opetusta ja tutkimusta Suomessa. Vuodesta 2004 alkaen Giellagas-instituutti on toiminut Oulun yliopiston humanistisen tiedekunnan erillisenä yksikkönä.

Giellagas-instituutti

Viimeksi päivitetty: 4.1.2024