Virtuaalisella pakopelillä Oulun yliopisto tutuksi

Oulun yliopistosta on varastettu arvokas taideteos. Epäiltyinä on neljä henkilöä, joiden nähtiin juoksevan eri suuntiin yliopistolla. Näin alkaa uusi virtuaalinen pakopeli, jota voi pelata Oulun yliopiston Linnanmaan kampuksella. Kaikille avoimen pelin tarkoituksena on tehdä yliopistoa tunnetuksi etenkin nuorille.

Peli on suunnattu erityisesti lukiolaisille sekä ammatillisissa oppilaitoksissa opiskeleville. Johtolankoja ja epäiltyjen liikkeitä seuraamalla nuoret saavat tietoa muun muassa siitä, mitä Oulun yliopistossa voi opiskella ja tutkia, mitä FabLabissa voi tehdä, mikä on OYY eli Oulun yliopiston ylioppilaskunta ja millainen kampusrakennus on.

”Peliä voi pelata milloin vain eikä se vaadi ilmoittamista etukäteen. Koululuokka voi vaikka jakaantua neljään ryhmään, sillä pelissä on neljä eri tutkintalinjaa. Lopuksi tiedot voi koota yhteen ja ratkaista pelin. Tämä on myös opettajille helppo tapa tehdä yliopisto tunnetuksi nuorille, kun sen voi tehdä haluamanaan ajankohtana”, kertoo suunnittelija Kati Kyllönen Oulun yliopiston koulutuspalveluista.

Peliä voi pelata kännykällä. Ohjeet peliin löytyvät yliopiston Tiedeluokka-toiminnan verkkosivuilta. Pelin lähtöpaikka on keskustaulassa oransseilla naulakoilla lähellä aulapalvelupistettä. Kyllösen mukaan peli kestää reilun tunnin.

Oulun yliopistolla on suuri taidekokoelma, jota voi ihailla ympäri Linnanmaata. Siitäpä myös pelin nimi ”Kadonneen taiteen metsästäjät”.

Pelistä ja sen ohjeistuksesta voi antaa palautetta verkkosivuilta löytyvällä lomakkeella.

Onnea peliin!

Kadonneen taiteen metsästäjät -mobiilipelin ohjeet