Minun ouluni -valokuvauskilpailu nuorille oululaisille

Mobile Futures - Kaksisuuntainen kotoutuminen arikpäivän kohtaamisissa

Minun Ouluni -valokuvauskilpailussa nuoret oululaiset lähettivät valokuvia heille tärkeistä paikoista Oulussa. Kilpailun järjestivät Mobile Futures -tutkimushanke ja ParasRakas museo -hanke.

Näyttely, joka koostuu kilpailuun lähetetyistä valokuvista, järjestetään elo-syyskuussa 2024.

Rahoittajat

Projektin tiedot

Projektin kesto

Rahoittaja

Suomen Akatemia - STN

Projektin koordinaattori

Oulun yliopisto

Projektin vetäjä

Projektin kuvaus

Valokuvauskilpailun voittajat ovat:

Ensimmäinen sija:
Veeti Taimisto: Erittäin taidokkaasti kuvattuja kohteita mielenkiintoisista, puhuttelevista aiheista. Valon, symmetrian ja rytmin käyttö kuvissa on luovaa. Rosoisuus ja kerroksellisuus kuvissa kuvaavat hienosti kaupungin jatkuvaa muutosta.

Jaettu toinen sija:
Elisa Bolszak: Mielenkiintoisia, itselle tärkeistä aiheista ja paikoista otettuja kuvia, joissa on hieno sommittelu.
Mohammad Al-Masni: Monipuolinen kaupunkikuvaus, jossa on käytetty perspektiiviä oivaltavasti. Oulua yllättävästäkin näkökulmasta kuvaava sarja.
Sanni Saraniva: Taidokkaasti sommiteltu kuva, jota avataan koskettavalla, omakohtaisella tarinalla. Kuvan tarina oli yksi kilpailun parhaista.
Sofia Uusi-Kauppila: Hieno, oivaltavasta kuvakulmasta otettu kuva, josta välittyy rauhoittava tunnelma. Kuva ja siihen liittyvä tarina kertovat kaupunkiluonnon moninaisista merkityksistä.

Voittajat valinnut raati koostui seuraavista henkilöistä:

Mobile Futures -hankkeen tutkijat: Joa Hiitola, Seija Jalagin, Iida Kauhanen ja Elina Turjanmaa.
ParasRakas museo -hanke, (Pohjois-Pohjanmaan museo) projektipäällikkö: Karoliina Autere
Oulun ammattikorkeakoulu, audiovisuaalisen ja visuaalisen suunnittelun lehtori: Aleksi Kauhanen

Valokuvauskilpailu on osa Mobile Futuresin osahanketta: Kaksisuuntainen kotoutuminen arkipäivän kohtaamisissa. Osahankkeen internet -sivuilta löytyy myös tietosuojaseloste. https://beta.oulu.fi/fi/projektit/kaksisuuntainen-kotoutuminen-arkipaivan-kohtaamisissa

Lue lisää kilpailusta tutkimushankkeemme blogista: https://mobilefuturesoulu.edu.oulu.fi/home/blogitekstit/minun-ouluni-valokuvauskilpailu

Mobile Futures

Ulkoinen linkki
Mobile Futures on monitieteinen tutkimushanke, joka pyrkii edistämään oikeudenmukaista ja osallistavaa yhteiskuntaa kriittisen kotoutumistutkimuksen avulla. Hanketta rahoittaa strategisen tutkimuksen neuvosto (STN).