Oulun Duodecim-seura palkitsi dosentti Mika Nevalaisen ja LK Tuomas Qvistin

Oulun Duodecim-seura jakoi Pohjolan Lääkäripäivien avajaisissa tiistaina 20. helmikuuta Nuoren tutkijan tunnustuspalkinnon Oulun yliopiston dosentille Mika Nevalaiselle ja Vuoden Kandikollega -huomionosoituksen lääketieteen kolmannen vuosikurssin opiskelijalle LK Tuomas Qvistille.
Mika Nevalainen ja Tuomas Qvist
Mika Nevalainen (vas.) ja Tuomas Qvist, kuva Jussi Tuokkola.

Nuoren tutkijan tunnustuspalkinto on suuruudeltaan 4000 euroa ja se jaetaan kannustuksena pohjoissuomalaiselle lääkärille tai lääketieteen opiskelijalle, joka on tehnyt menestyksellistä tutkimustyötä. Vuoden Kandikollega -huomionosoitus on 500 euron suuruinen ja tarkoitettu lääketieteen kandidaatille, joka on eri tavoin osoittanut kollegiaalisuutta ja hyvää ystävyyttä lääketieteen opintojensa aikana.

Lue lisää palkituista:

Radiologian alan uraauurtavaa tutkimustyötä tekevä tekoälyosaaja sai merkittävän palkinnon

Opiskelun ja vapaa-ajan tasapainon tärkeyttä korostava kandikollega sai tunnustusta

Oulun Duodecim-seura luovutti avajaisissa myös 5 000 euron tutkimusapurahat LT Anette Eskurille ja LT Marika Kangasniemelle sekä 2 000 euron matka-apurahat tieteellisiin kongresseihin osallistumista varten LK Hilla Haapakoskelle, LT, DI Janne Kanaselle, LL Saana Karttuselle, LL Nora Linnalle ja LT Venla Lohelle.

Viimeksi päivitetty: 21.2.2024