Turvallisuusohjeiden noudattaminen entistä tärkeämpää – Tilaisuuksien osallistujamäärää rajoitettu

Koronaepidemian siirryttyä alueella leviämisvaiheeseen Oulun yliopiston COVID-19-valmiusryhmä tehostaa turvallisuusohjeita Pohjois-Suomen aluehallintoviraston päätösten ja Pohjois-Pohjanmaan alueellisen koordinaatioryhmän ohjauksen mukaisesti.

Yliopiston tiloja ei tarvitse toistaiseksi kokonaan sulkea. Tilannetta seurataan päivittäin Oulun yliopiston valmiusryhmässä ja mahdollisia jatkotoimenpiteitä harkitaan perustuen AVI:n ja alueellisen koordinaatioryhmän tilannearvioihin.

Etäopiskelua ja etätyöntekoa jatketaan 31.5.2021 saakka aiemmin tehdyn päätöksen mukaisesti. Vain välttämättömän lähiopetuksen järjestäminen on mahdollista turvallisuusohjeita tarkasti noudattaen.

Yliopiston tiloissa voidaan toistaiseksi järjestää yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia, joihin osallistuu korkeintaan 10 henkeä. Tällaisia tilaisuuksia ovat esimerkiksi väitöstilaisuudet. Tällöinkin edellytetään, että terveysturvallisuus voidaan varmistaa annettujen ohjeiden mukaisesti.

Tartuntariskin hallinnan kannalta tärkeintä on noudattaa jatkossakin tinkimättä aiemmin annettuja turvallisuus- ja hygieniaohjeita. Ohjeita on toistaiseksi noudatettu kiitettävästi, minkä ansiosta tilanne on pysynyt hyvin hallinnassa yliopistoyhteisössämme.

Kirjastojen palveluihin muutoksia

Oulun yliopiston kirjaston palveluiden rajoituksia tiukennetaan alueen koronavirustilanteen huononemisen takia 4.-23.12.2020. Kirjastoihin on mahdollista tulla lainaamaan ja palauttamaan kirjastoaineistoja itsepalveluna. Syksyn aukioloajat ovat voimassa kirjastoissa edelleen. Kirjastoon ei voi jäädä oleskelemaan, tekemään ryhmätöitä, lukemaan lehtiä tai opiskelemaan. Katso tarkemmin kirjaston ohjeista.

Myös ravintoloiden toimintaan saattaa tulla rajoituksia. Seuraathan toimijoiden verkkosivuja.

Yliopiston koronaohjeet opiskelijoille ja sidosryhmille

Yliopiston koronaohjeet henkilöstölle (vaatii tunnuksen)

Viimeksi päivitetty: 25.3.2021