Laaja- ja monialaisen STEAM-kouluprojektin suunnittelu ja toteutus

3 op, Academic Year 2022-2023 , -
Koulutuksessa suunnitellaan ja toteutetaan tieteenaloja yhdistävään ilmiöön perustuva STEAM-projekti ryhmissä yhdessä omien oppilaiden kanssa.

Ilmoittautumisaika

Järjestämistapa

Will be announced later

Toteutusaika

Koulutus on ilmainen

Koulutuksen tiedot

Koulutuksessa perehdytään STEAM-toimintaan ja suunnitellaan ryhmissä STEAM-projekti, joka toteutetaan omien oppilaiden kanssa. Projektin aiheeksi opiskelija valitsee tieteenaloja yhdistävän todellisen ilmiön. Projektit esitellään muille koulutettaville.

Koulutukseen toivotaan osallistuvan useampia saman koulun opettajia, sillä STEAM-projekti suunnitellaan 2-3 hengen ryhmätyönä.

Lähikoulutuspäivät järjestetään Oulun yliopiston Linnanmaan kampuksella tai vierailukohteessa. Lähikoulutuspäivien aikataulu:

torstai 19.1.23
torstai 2.2.23
torstai 23.2.23
torstai 23.3.23
tiistai 11.4.23
torstai 20.4.23

Koulutus sisältää vierailun mm. Oulun yliopiston FabLabiin, jossa tutustutaan digitaalisen valmistamisen alkeisiin laserleikkaamalla.

Koulutus muodostaa kokonaisuuden ”Laaja-alaisen STEAM-oppimisprosessin suunnittelu, arviointi ja johtaminen”- ja ”Johdatus tiedekasvatukseen ja STEAM-pedagogiikkaan oppimisyhteisöissä” -koulutusten kanssa. Koulutukset voi käydä myös yksittäin.

Koulutusmuoto

Continuous learning
Continuing training

Lukuvuosi

Academic Year 2022-2023

Koulutusala

Education
Natural sciences, mathematics and statistics

Opetuskieli

Finnish

Opetuksen järjestäjä

Oulun yliopisto

Oulu

Osallistujien enimmäismäärä

Lisätiedot ja yhteydenotot

Riina Pursiainen, riina.pursiainen@oulu.fi

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa henkilöstökoulutusta.
Koulutuksen toteuttaa STEAMillä laaja-alaisuutta oppimisyhteisöihin -hanke

Viimeksi päivitetty: 30.11.2022