Yliopiston etusivulle
University in English
Opiskelemaan yliopistoon
Tiedekunnat ja laitokset
Yliopiston kirjasto
oulun.yliopisto(at)oulu.fi
puh. (08) 553 1011
faksi (08) 553 4112
PL 8000
90014 Oulun yliopisto
Oulun yliopiston henkilökunta ja opiskelijat esittelevät opetuksen, ohjauksen, oppimisen ja opiskelun hyviä käytäntöjä Ideatorilla I klo 10.15–11.45 ja Ideatorilla II klo 12.30-14.1.
Ideatori I Klo 10.15–11.45 |
Aihe | Puheenjohtaja | Sali |
Ryhmä 1 | Oppimis- ja opiskelijalähtöiset työskentelymenetelmät Hanna Pulkkinen: Fysiikan tarina esitys Johanna Havia: Aktiivisuutta analyyttisen kemian laskuharjoituksiin tuutoroinnilla esitys Vesa Kotila: Kognitiivista oppimista ja vähän muutakin Satunnaissignaalien kurssilla Ks. tiivistelmät |
Sirpa Suni |
L8 |
Ryhmä 2 | Tutkintosaannon parantaminen Milja Tuomaala: VATU ja Valtti – ohjaushankkeet Oulun yliopistossa esitys Jaana. O. Liimatainen: Opinnäytetyö ojennukseen eli Grapparyhmä Anita Honkala. OTE osaamistavoitteista esitys Aimo Rahkonen: Pullonkaulojen havaitseminen ja ehkäiseminen - työkaluna Etana OTE-hankkeessa esitys Ks. tiivistelmät |
Tytti Tenhula |
L9 |
Ryhmä 3 | Tässä olleet esitykset on siirretty ryhmään 4 ja 5.
|
||
Ryhmä 4 | Erilaiset arviointikäytänteet Kati Utriainen: Antaudu arvioinnille Pirjo Mäki: Palautteen kerääminen ja linjakkaan opetuksen kehittäminen psykiatrian perusopetuksessa Maarit Niemelä: Ratkaisuja etsimässä kieliopin pullonkaulaan: Aktivoivia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä ja jatkuvaa arviointia esitys Ks. tiivistelmät |
Titta Koski | PR102 |
Ryhmä 5 | Tehoa massaluennoille Virva Siira: Psykologiaa kokemuksellisen oppimisen keinoin massaluennolla esitys Ville-Veikko Telkki: Vuorovaikutusta ja aktivointia fysiikan massaluennoille esitys Eeva Pöykkö: Käännösteoriaa käytännössä ja yhteistoimnnallisesti Ks. tiivistelmät |
Merja Maikkola | L7 |
Ideatori II Klo 12.30-14.15 |
Aihe | Puheenjohtaja | Sali |
Ryhmä 1 | Monimuotoinen linjakas ja tutkiva opetus Tonja Molin-Juustila: Kokemuksia palapelityöskentelystä esitys Anneli Meriläinen-Hyvärinen: Oppijan polku luennolta praktumiin ja praktumista kentälle. Suomen kansankulttuurin peruskurssi yliopistopedagogisten opintojen kehityshankkeena Juha Häkkinen: Askella kohti itsetoimisempaa ja tutkivampaa oppimista esitys Ks. tiivistelmät |
Sirpa Suni | L8 |
Ryhmä 2 | Opetuksen laadun kehittäminen Pirkko Hyvönen: On opittava toimimaan adaptiivisesti: Miksi ja miten yliopisto kouluttaa asiantuntijoita työelämään? esitys Annu Ristola: Yhteistyön voimalla laadukkaampaan lopputulokseen Eetu Pikkarainen: KAJO-projekti, kasvatustieteen opetuksen laadun ja joustavuuden kehittäminen esitys Ks. tiivistelmät |
Tytti Tenhula | L9 |
Ryhmä 3 | Erilaiset ohjauskäytänteet Liisa Pietilä: Pienryhmässä opiskelu esitys Teemu Tokola: Kandityöt ryhmässä ja samasta aiheesta - tehokkaasti ja laadulla Irene Salomäki: Informaatiolukutaidon opetusta yhteistyössä esitys Jaana Kari: Opetusharjoitteluun uusi malli Kajaanista Ks. tiivistelmät |
Titta Koski | PR101 |
Ryhmä 4 | Erilaiset oppimisympäristöt Suvi Pihkala: Virtuaaliset maailmat ja välineet; Väkivallasta välittämiseen opinnoissa esitys Esko Juuso: Mallinnuksen ja säädön opetusympäristön kehittäminen Eija Halkola: Kokemuksia opetusharjoittelusta Ks. tiivistelmät |
Kirsti Panula | PR102 |
Ryhmä 5 | Oppimis- ja opiskelijalähtöiset työskentelymenetelmät Hannele Kantola: Yhteistoiminnallinen oppiminen esitys Leena Kuure: Määränpää tuntematon. Kielenopettajan asiantuntijuutta kohti kouluprojektia rakentamalla esitys Ks. tiivistelmät |
Merja Maikkola | L7 |