Palaute ja tiedustelut

oulun.yliopisto(at)oulu.fi
puh. 0294 480 000
PL 8000
90014 Oulun yliopisto

Oulun yliopisto
OpinTori2012

Ideatori I klo 10.00 – 11.45

Ryhmä 1: Opintokokonaisuuden/kurssin kehittäminen opiskelijalähtöiseksi, osa 1, Linna-kabinetti (2 krs)

Tuomo Glumoff, Oulun yo, Lutk, biokemia

Aineenvaihdunta II -kurssin uudistaminen oppimistavoitteet mielessä

 

10.00 – 10.25

Päivi Lohikoski, Oulun yo, Hutk, Informaatiotutkimus

Tietojohtaminen työssä ja tutkimuksessa

10.25 – 10.50

Mirka Rauniomaa, Oulun yo, Hutk, kielitieteet, englantilainen filologia

Menetelmästä on moneksi: Kokemuksia uudesta valinnaisesta kurssista humanistisessa tiedekunnassa

10.50 – 11.15

Lumi Viljakainen, Oulun yo, Lutk, biologia

Opiskelijalähtöisen opetuksen integroiminen harjoituskurssille

11.15 – 11.40

 

 

 

Ryhmä 2: Jatkuva arviointi, arviointikäytänteiden kehittäminen, erilaisten lähtötasojen huomioiminen opetuksessa, osa 1, Rossi-kabinetti (3. krs)

Henrika Honkanen, Oulun yo, LTK/anatomian laitos

 

        Opiskelijan ja opettajan kokemuksia jatkuvasta arvioinnista

10.00 – 10.25

Lassi Korhonen, Oulun yo, TTK, sähkötekniikan osasto, matematiikan jaos

Menetelmiä jatkuvaan opiskeluun kannustamiseen ja oppimisen seurantaan

10.25 – 10.50

Maija Risteli, Oulun yo, Lutk, biokemia

Työselostusten arviointi avoimemmaksi

10.50 – 11.15

Tero Vartiainen, Oulun yo, Lutk, tietojenkäsittelytieteet

Vertais- ja itsearvioinnin toimivuus osana kurssisuoritusta: Case Information Systems Theory

11.15 – 11.40

 

 

 

Ryhmä 3: Luento-opetuksen kehittäminen opiskelijoita aktivoivaksi, Aurora-sali, iso puoli

Jussi Paavola, Oulun yo, TTK, konetekniikka

Erilainen lähestymistapa luennoille

10.00 – 10.25

Elina Pernu, Oulun yo,
Tatk, markkinointi

Opiskelijat aktiivisina oppijoina ja opettajina

10.25 – 10.50

Juha Iisakka, Oulun yo, LUTK,  Tietojenkäsittelytieteet

Asiasisältö ja pedagoginen keino

10.50 – 11.15

Sari Laari-Salmela, Oulun yo, Tatk, Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan laitos

Opiskelukulttuurin kehittäminen johtamisessa

11.15 – 11.40

 

 

 

Ryhmä 4: Uusia pedagogisia malleja etsimässä (PBL, yhteistoiminnallinen oppiminen, tvt), Aurora-sali, pieni puoli

Ilkka Ojansivu, Oulun yo, taloustieteiden tdk Opiskelijoiden aktivoiminen PBL-menetelmien avulla 10.00 - 10.20

Laura Hirsto, Anneli Nahkola ja Sanna Lumikko, Helsingin yo, teologinen tdk 

Hops-ohjaus ja integratiivinen pedagogiikka

10.20 -

10.40

 Jukka Moilanen, Oulun yo, LTK, kliinisen lääketieteen laitos,  perinnöllisyyslääketiede 

 Web 2.0 perinnöllisyyslääketieteen opetuksessa

10.40 -

11.00

Jussi Ahokas ja Tiina Kiviniemi/Jyväskylän yliopisto, Matemaattis-luonnontieteellinen, kemian laitos

 Yhteistoiminnallinen oppiminen massakurssilla

11.00 -

11.20

Maire Syrjäkari, Aalto-yliopisto ja Laura Hirsto, Helsingin yo, teologinen tdk ja Maija Lampinen, Aalto-yliopisto

Ohjaus pitkäkestoisessa yhteisöllisessä oppimisprosessissa

11.20 -

11.40

 

Ideatori II klo 12.30 – 14.15

       Ryhmä 1: Opintokokonaisuuden/kurssin kehittäminen opiskelijalähtöiseksi, osa 2, Linna-kabinetti (2 krs.)

Jari Hannuksela, Oulun yo, TTK, sähkö- ja tietotekniikka

Kohti syväoppimista jatkuvan tekemisen ja arvioinnin kautta Signaalinkäsittelyjärjestelmien kurssilla

12.30 – 12.55

Olli Nousiainen, Oulun yo, TTK, konetekniikka

Hui Hai - eli jäähyväiset behaviorismille!

Linjakkaan opetuksen periaatteiden soveltaminen Materiaalitekniikan laboratorion tuottamaan "Materiaalin tutkimustekniikat"-kurssiin

12.55 - 13.20

Leena Ala-Mursula, Oulun yo, LTK, Terveystieteiden laitos

Oivalluksia työn ja terveyden yhteyksistä lääkärin työhön

13.20 – 13.45

Tuija Lämsä, Oulun yo, Tatk, Johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan yksikkö Opinnäyteprosessin kehittämissuunnitelma

13.45 – 14.10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       Ryhmä 2: Jatkuva arviointi, arviointikäytänteiden kehittäminen, erilaisten lähtötasojen huomioiminen opetuksessa, osa 2, Rossi-kabinetti, 3. krs

Merja Teirikangas, Oulun yo, TTK, sähkötekniikka/mikroelektroniikan ja materiaalifysiikan laboratorio

        Oppimisen arviointi ja palaute 

12.30 – 12.55

Mirva Saaranen, Oulun yo, Lutk, biokemia

Erilaisten lähtötasojen huomioiminen ja oppimisen reaaliaikainen seuranta Molekyylibiologian kurssilla

12.55 - 13.20

Heli Kiema, Oulun yo, KTK, kasvatuspsykologia

Erilaisten oppijoiden oppimisen tukeminen

13.20 – 13.45

Markku Ryynänen, Oulun yo, LTK, synnytys- ja naistentaudit

        Synnytys- ja naistentautien perusopetus – kokemuksia opiskelijalähtöisestä oppimisesta.

13.45 – 14.10

 

 

 

       Ryhmä 3: Ohjaus, opintoajat ja työelämä, Aurora-sali (pieni puoli)

Seppo Honkanen, Oulun yo, TTK, Prosessi- ja ympäristötekniikan osasto/ Systeemitekniikan laboratorio

Opiskeluun, opintomenestykseen ja valmistumisaikoihin liittyviä tutkimustuloksia Oulun yliopistossa Prosessi- ja ympäristötekniikan osastolla

12.30 – 12.55

Sanna Waris ja Tanja Kähkönen, Oulun yo, koulutuspalvelut

       Mitä yhteistä on ohjauksella ja tietojärjestelmillä?

12.55 - 13.20

Jaana O. Liimatainen ja Satu Lampila, Anne Jurvakainen ja Sakari Nikkilä, Oulun yo, Täydentävien opintojen keskus ja markkinoinnin yksikkö

       Osaamisen sanoittaminen työelämän kielelle – myydäänkö akateeminen sielu

 

13.20 – 13.45

Kaisa Karhu, Oulun yo,
Täydentävien opintojen keskus

Työelämätietoinen opintopolku - hops -työskentelyn uudet haasteet

 

13.45– 14.10

 

 

 

       Ryhmä 4: Yhteistyön lisääminen eri kurssien/oppiaineiden ja opettajan ja opiskelijan välillä, Aurora-sali (iso puoli)

Kirsi Harila, Oulun yo, LTK, Lääketiede/ mikrobiologia- ja immunologia Opetusyhteistyön lisääminen hammaslääketieteen ja lääketieteen välillä

12.30 - 12.55

 

Kari Kisko Oulun yo, TTK, tuotantotalouden osasto/ työtieteen yksikkö ja Juha Lindfors, Itä-Suomen yliopisto, ergonomia/ Kansanterveystiede ja kliininen ravitsemustiede

Joulupukin työpaja leipomalla piparkakkutaikinasta - kolmen kurssin yhteinen harjoitustyö

12.55 - 13.20
Annakaisa Tikkinen ja Aino-Kaisa Manninen, Oulun yliopiston ylioppilaskunta Universitas Oulu - yhteinen yliopistomme 13.20 - 13.45

Pentti Haddington ja Anna Marin Oulun yliopisto, Hutk, englantilainen filologia

 

 

Vieraan kielen opetuksen kehittämisen innovaatioita draamasta tieteellisen artikkelin kirjoittamiseen: opettajan ja opiskelijan näkökulma

 13.45 - 14.10