Palaute ja tiedustelut

oulun.yliopisto(at)oulu.fi
puh. (08) 553 1011
faksi (08) 553 4112
PL 8000
90014 Oulun yliopisto

Oulun yliopisto
kuva

OpinTori 2011 - "Opetuksen tiedelähtöisyys" Opetuksen ja koulutuksen teemapäivä

Ideatorit

Oulun yliopiston henkilökunta ja opiskelijat esittelevät opetuksen, ohjauksen, oppimisen ja opiskelun hyviä käytäntöjä Ideatorilla I klo 10.15–11.45 ja Ideatorilla II klo 12.30-14.15.

 

Ideatori I

Klo 10.15–11.45

Aihe Puheenjohtaja Sali
Ryhmä 1 Monipuoliset arviointikäytänteet


Tiina Äikäs: Opiskelijoiden jatkuva arviointi Arkeologia ja GIS –kurssilla esitys

Jari Hannu: Kokemuksia jatkuvasta arvioinnista ja kotitentistä esitys

Ritva Näpänkangas: Arviointi oppimista varten – esimerkkinä hammasprotetiikan opetus esitys

Tuomo Glumoff: Oppimispäiväkirjan käytöstä Systems biology –kurssilla: erilaista palautetta opettajalle esitys

Ks. tiivistelmät

Merja Maikkola

PR101
Ryhmä 2 Vuorovaikutusta ja aktivointia kontaktiopetukseen


Santeri Palviainen: Ongelmanratkaisua massaopetuksessa – mahdollisuuksia ja haasteita

Sami Myllymäki: Luentojen aktivointi ryhmätöillä ja jatkuvalla arvioinnilla

Rauli Puuperä: Vuorovaikutuksellisen opetuksen lisääminen ohjelmoinnin alkeet –kurssilla

Marjo Tiikkaja: Kansainvälisten ja suomalaisten opiskelijoiden integrointi ja aktivointi esitys

Ks. tiivistelmät

Katri Lepola

PR102
Ryhmä 3 Teoriaa ja käytäntöä - kohti työelämää


Veli-Pekka Ronkainen: Oivaltavaa oppimista teorian ja käytännön kohdatessa fysiologian kurssilla

Pirjo Mäki: Perusopetuksen kehittäminen ja palautteen kerääminen psykiatrian oppiaineessa

Kaisa Tasanen-Määttä: Eväitä erikoistumiseen

Kaija-Mari Kananen & Kaija Oikarainen: Yrityksen talousviestintä –projekti Talouselämän viestintä –kurssilla

Ks. tiivistelmät

Sirpa Suni

PR104

Ideatori II

Klo 12.30-14.15

Aihe Puheenjohtaja Sali
Ryhmä 1 Yhteisöllisyys tiedelähtöisen opetuksen edistäjänä


Kirsi Sipilä: Syventävien opintojen ohjausryhmä osana lääketieteen tieteellistä opetusta esitys

Henna Paananen ja Mirja Väänänen: Tutkimuspainotteinen kandidaatinseminaari esitys

Leena Patala-Pudas: Yhteisöllinen oppiminen potilasohjauksen opettamisessa

Leena Kuure et al.: Monitieteinen tutkimus integroituu syventävien opintojen opetukseen esitys

Ks. tiivistelmät

Merja Maikkola PR101
Ryhmä 2

Tieto- ja viestintätekniikka opetuksen ja opiskelun tukena

Mari Katvala & Tiina Sipola: Sosiaalinen media Oulun yliopiston kirjastossa esitys

Jaana Tolonen: Digitarinat oppimis- ja opiskelijalähtöisenä työskentelymenetelmänä esitys

Ilkka Malinen: Optiman monivalintatyökalu tekniikan massakurssilla

Ks. tiivistelmät

Katri Lepola PR102
Ryhmä 3

Menetelmävalinnoilla ja ohjauksella syvälliseen oppimiseen

Marjo Suhonen: Kokemuksia terveyshallintotieteen opetuksen kehittämishankkeesta

Johanna Ylipulli: Miten ”kenttä” kesytetään? Kokemuksia kulttuuriantropologian kenttämetodikurssilta

Johanna Panula-Perälä: Kohti syväoppimista mikrobiologian kurssilla esitys

Jaana O. Liimatainen: Otetta opintoihin –ryhmämalli esitys

Ks. tiivistelmät
Sirpa Suni PR104