Tiedon valossa: Lasten kielelliset vaikeudet

Valtaosalla lapsista kielenkehitys etenee odotusten mukaisesti, mutta 2–19 prosentilla ilmenee eriasteisia kielellisiä vaikeuksia.
Oulun yliopiston pop-up-tila Rotuaarilla.

Tapahtuman tiedot

Aika

Paikka

Vieraile tapahtumassa

Ne voivat näkyä sanojen oppimisen hitautena, puheen ymmärtämisen vaikeutena tai epäselvänä puheena. Myöhemmin ne voivat rajoittaa lapsen toimintakykyä ja altistaa oppimisvaikeuksille sekä sosiaalisille ja tunne-elämän ongelmille. Vaikeuksien varhainen tunnistaminen on tärkeää, jotta tukitoimet ja kuntoutus voidaan aloittaa riittävän ajoissa. Logopedian professori Sari Kunnari kertoo uusista tutkimustuloksista.

Virtuaalilähetys UniOulu YouTube-kanavalla. Tarvitset lähetyksen seuraamiseen vain nettiselaimen tai puhelimen YouTube-sovelluksen.

Tilaisuus on osa Oulun yliopiston pop-upin toimintaa ja seurattavissa myös Kaleva Livessä.

Viimeksi päivitetty: 23.4.2021