Lue, varaa, uusi – Oula-Finna

Oula-Finna on Oulun yliopiston kirjaston asiakaskäyttöliittymä, josta voit hakea aineistoa sekä tarkistaa sen sijainnin ja saatavuuden, uusia lainasi ja tehdä varauksia.

Erilliset Oula-Finnat Oulun yliopistolle ja Oamkille

Oulun yliopistolle ja Oulun ammattikorkeakoululle (Oamk) on erilliset Oula-Finna-näkymät. Muut asiakkaat voivat käyttää kumpaa vaan näkymää.

• Oula-Finna | Yliopisto -näkymästä löydät kirjaston painettujen aineistojen lisäksi Oulun yliopiston käyttöön hankitut e-aineistokokoelmat.
  • Oula-Finna | Oamk -näkymästä löydät kirjaston painettujen aineistojen lisäksi Oamkin käyttöön hankitut e-aineistokokoelmat.

Molemmista näkymistä löydät kirjaston painetut aineistot, Kuopion Varastokirjaston kokoelmat sekä Arton kotimaisten artikkelien viitetiedot.

Kirjautumisohjeet ja kirjastokortin liittäminen tiliin

Kirjautumalla Oula-Finnaan pääset uusimaan lainojasi, tekemään varauksia ja hallinnoimaan yhteystietojasi.

• Oulun yliopiston ja Oamkin opiskelijoille ja henkilökunnalle suosittelemme kirjautumista Oula-Finnaan korkeakoulun sähköpostitunnuksilla (Haka-login), joka mahdollistaa myös e-aineistojen etäkäytön.
    Kirjautumisohjeet Oulun yliopisto | Kirjautumisohjeet Oamk
  • Muille asiakkaillemme suosittelemme Finna -tilin luomista. Kirjastokortti liitetään tiliin sähköpostiosoitteen perusteella. Huom! Käytettävä sähköpostiosoite täytyy olla sama kuin kirjaston asiakastiedoissa. Tarkemmat kirjautumisohjeet löydät Oula-Finnan ohjesivulta.