Lapin Kulttuurirahastosta apurahoja Oulun yliopiston tutkijoille

Suomen Kulttuurirahaston Lapin rahasto on myöntänyt apurahan neljälle Oulun yliopiston tutkijalle.

Fil. tohtori Karoliina Huusko, Oulu, tuntureiden orgaanisen maakerroksen mikrobiyhteisöjä ja niitä määrittäviä tekijöitä käsittelevään tutkimukseen, Lapin tutkimusrahastosta 24 000 euroa.

Fil. tohtori Tuuli Matila, Oulu, kylmän sodan rakennettua kulttuuriperintöä Lapissa käsittelevään väitöksen jälkeiseen tutkimukseen, Längmanin yrittäjärahastosta 34 000 euroa.

Lääket. lis. Henry Sundqvist, Rovaniemi, Rovaniemen perusterveydenhuollon tyypin 2 diabetesta sairastavien potilaiden munuaistautia käsittelevään väitöskirjatyöhön, Lapin tutkimusrahastosta 10 000 euroa.

Terveystiet. tohtori Varpu Wiens, Keminmaa, pohjoissuomalaisten tyttöjen hyvinvointia käsittelevään tutkimukseen, Lapin tutkimusrahastosta 17 000 euroa.

Viimeksi päivitetty: 27.5.2024