Advancing women’s entrepreneurship and growth as leaders
fLeader programme Leadership Camp in Oulu and Ruka 18th – 23rd November 2019
In the middle of November over sixty Spanish and Finnish female leaders and entrepreneurs gathered together for an intensive three-day leadership camp in Oulu and Ruka, Kuusamo. The camp was part of the fPlaza joint project between Oulu University of Applied Sciences and University of Oulu.
How Decentralized Identity Overcome the Dark Side of Automation in Marketing and Consumption
It was an excellent trip to Atlanta for my presentation of research finding at the 50th Annual Association for Consumer Research (ACR) conference that held from 17-20 October 2019. This is my third time at the ACR conference; thus, I have many familiar faces to discuss current and future research direction. Surprisingly, only a few of them (experts in consumer research) are familiar with the “blockchain” term, and yet, most of them are passionate about artificial intelligence (AI).
Kohti parempia palveluita
Datasta puhutaan kaikkialla. Sitä myös kerätään ennätysmääriä niin yritysten kuin meidän itsemme toimesta. Tohtorikoulutettava Tero Huhtala Oulun yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin, johtamisen ja kansainvälisen liiketoiminnan yksiköstä on kokenut datan kerääjä. Myös hänen väitöskirjatutkimuksensa on rakentunut datan ympärille.
Ensikosketus mahdolliseen opiskelupaikkaan
Vuoden verran olen harkinnut Oulun yliopiston kauppakorkeakouluun lukion jälkeen opiskelemaan hakemista ja nyt minulle avautui loistava mahdollisuus päästä TET-harjoittelun merkeissä tutustumaan ja näkemään omin silmin, minkälaista se voisi olla. Voin kertoa, että tämä tutustuminen on ehdottomasti lisännyt mielenkiintoani kauppakorkeakoulua kohtaan.
Why Store Value in Bitcoin?
Simple Explanations from the Holders Perspective
A key argument for Bitcoin is that this cryptocurrency does not have a tangible value to support its fundamental. It is neither incomparable to commodity money (e.g., gold) that holds its intrinsic value, nor as secure as a regulated currency or commonly known as fiat money, which is backed by a particular government. Importantly, the Bitcoin network is not making sense to some people as it consumes tremendous energy for proof-of-work consensus. As such, some economists and academicians hold a strong argument on the carbon footprint of Bitcoin on environmental sustainability.
Lohkoketjusta luottamuspääomaa
Lohkoketju on reilun kymmenen vuoden ikäinen teknologia, joka esiteltiin alkujaan virtuaalivaluutta Bitcoinia varten. Se on pysynyt melko pitkään otsikoissa, joskaan eivät kaikki siitä vieläkään tiedä, vaikka sen on ennakoitu mullistavan markkinoita kuten PC, kännykät ja varsinkin internet konsanaan. Samalla tavalla saattoi toki 1990-luvulla mennä monilta ohi korvien puhe informaation valtatiestä, joka sitten realisoitui kuluvan vuosituhannen alkuvuosina netin ja somen myötä.
Key Views on 172 Pages Liechtenstein Blockchain Act: Token and Trustworthy Technology Service Providers Act (TVTG)
On October 3, 2019, the parliament of Liechtenstein has unanimously voted for the first-ever Blockchain Act in the world. Officially, the act is referred to as the “Token and Trustworthy Technology Service Providers Act” (abbreviated TVTG in German), and the act will become effective on January 1, 2020. Importantly, the TVTG is focusing on blockchain and tokens in general, rather than emphasizing on cryptocurrency. As such, the act is concentrating on trustworthy technologies (TT) system that regulates service providers in the token economy.
Paralysis by analysis or vice versa?
Analytics is a red hot topic at the moment. Explosion of digital data everywhere and programmability of almost anything have resulted to unforeseen interest in analysis methods and analytics-based decision making. Artificial intelligence alias smart algorithms are the cream on the top of the analysis cake, be it the case of advertising in order to persuade customers to purchase and users to participate, or measuring business performance.
We heart brands, but why?
Today’s world is a complex place. And so are our relationships, since we are not only having relationships with other human beings but also with brands. Brands surround us everywhere these days, and without even noticing, we may begin feeling attached to them – we feel like some brands are close to us, similar to us, or we may also form human-like relationships with brands. Why? In marketing research, this is called humanizing brands. The meaning of humanizing brands
Arvokkaimmat opintopisteet ulkomailta
Markkinoinnin pääaineopiskelijana halusin viimeisenä opiskeluvuotena lähteä ulkomaille harjoitteluun kartuttamaan markkinointiosaamista kansainvälisestä ympäristöstä ennen viimeistä askelta varsinaiseen työelämään. Saatuani harjoittelupaikan työskentelin puoli vuotta yhdessä maailman johtavassa urheiluvarusteita valmistavassa yrityksessä ja sain seurata aitiopaikalta verkkokaupan kehitystä.