Hyvää karjalle -hanke seminaarin järjestäjänä Seinäjoen Sarkamessuilla

Mittaustekniikan yksikön johtama valtakunnallinen Hyvää karjalle -hanke järjesti ”Uutta teknologiaa navettaan ja navetan liepeille” -seminaarin Seinäjoen Sarkamessuilla 27.1.2023.
Sarkamessut 2023
Sarkamessut 27.1.2023

Mukana seminaarin järjestelyissä olivat myös hankkeen toinen toteuttaja Hämeen ammattikorkeakoulu, Savonia ammattikorkeakoulu sekä Maaseutuverkosto. Seminaarissa kuultiin mielenkiintoiset puheet muun muassa kehitteillä olevasta lehmien älyjuoma-automaatista, karjatiedon keräämisestä tietokantoihin ja uusista digitaalisista navettateknologioista. Seminaari oli samalla Hyvää karjalle hankkeen päätösseminaari. Ilpo Pölönen esitteli hankkeen viimeisimmät tulokset säilörehuaumojen lämpötilaseurannasta, ja Elisa Tikkanen antimikrobiallisista peptideistä uusina luonnollisina tehoaineina maataloudessa. Seminaariin oli mahdollisuus osallistua myös etänä ja tallenne seminaarista on edelleen katsottavissa Maaseutuverkoston YouTube-tilillä.

Viimeksi päivitetty: 31.1.2023