Kotikansainvälistyminen

Oulun yliopistossa opiskelee vuosittain noin 1300 ulkomaista perus- ja jatko-opiskelijaa sekä lisäksi työskentelee lukuisa joukko ulkomaalaisia opettajia ja tutkijoita. Opiskelijat ja henkilökunta luovat kansainvälisen ilmapiirin luentosaleihin, käytäville ja ruokaloihin, joten kannattaa hyödyntää myös tämä mahdollisuus tutustua ulkomaalaisiin opiskelijoihin ja muihin kulttuureihin sekä kehittää samalla kielitaitoa.

Kotikansainvälistyminen

Opiskelun arkeen kansainvälisyyttä saa esimerkiksi ryhtymällä ulkomaalaisen opiskelijan pienryhmäohjaajaksi (kutsutaan nimellä 'kummi'). Kummien ohjaustyö kestää puoli vuotta ja heitä tarvitaan sekä syys- että kevätlukukauden alussa. Lue lisää pienryhmäohjauksesta.

Café Lingua -tapaamiset ovat kohtaamispaikka suomalaisille ja vaihto-opiskelijoille kahvikupposen, lautapelien ja kiinnostavien keskustelujen tavoin. Samalla mieli avartuu ja ystäväpiiri laajenee.

Oulun yliopiston ylioppilaskunta tukee opiskelijoiden kansainvälistymistä muun muassa kv-jaostotoiminnan avulla. Opiskelijana voit mennä mukaan myös kansainvälisten järjestöjen toimintaan. Erasmus Student Network (ESN Oulu) ja Network of International Students in Oulu (NISO Oulu) järjestävät erilaisia vapaa-ajan aktiviteetteja ja tapahtumia kansainvälisessä ilmapiirissä. AIESEC Oulu puolestaan tarjoaa kansainvälisiä harjoittelupaikkoja ja projektityötä kotimaassa ja ulkomailla.

Lisätietoja:

- OYY:n kv-jaosto